Expressbusseja

Yleistä keskustelua busseista.
asiakaspalvelija
On kiitetty: 32 times

Re: Expressbusseja

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 24 Syys 2010 00:16

Osalliset tuskin pahastuvat jos kerron Masi Paunun ja kuljettajakolleegan keskustelun eilen torstaina.
(Kuljettaja) Ootko linjalle lähdössä?
(Masi) En, miten niin?
(Kuljettaja) No kun on tuo EB-kravatti.
(Masi) Ainahan mulla tämä on!

Eli ainakin joku uskoo ExpressBussiin. :iskux

J_J
On kiittänyt: 28 times
On kiitetty: 41 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja J_J » 24 Syys 2010 01:33

asiakaspalvelija kirjoitti:Osalliset tuskin pahastuvat jos kerron Masi Paunun ja kuljettajakolleegan keskustelun eilen torstaina.
(Kuljettaja) Ootko linjalle lähdössä?
(Masi) En, miten niin?
(Kuljettaja) No kun on tuo EB-kravatti.
(Masi) Ainahan mulla tämä on!

Eli ainakin joku uskoo ExpressBussiin. :iskux

Repesin :kabus
En ole rasisti - olen realisti...

Samppa82
On kiittänyt: 42 times
On kiitetty: 12 times

ViestiKirjoittaja Samppa82 » 24 Syys 2010 06:29

:hegi :hegi :hegi
Ja jälleen kerran. Pahoitteluni jos nyt joku tuntee tulleensa sorretuksi.

sv
On kiittänyt: 2 times
On kiitetty: 31 times

ViestiKirjoittaja sv » 08 Touko 2011 22:57

Tehokas nostolaite Expressbussissa :o

Kuva

034
On kiittänyt: 14 times
On kiitetty: 4 times

ViestiKirjoittaja 034 » 21 Joulu 2013 20:49

Tästä asiasta kiinnostuneena kysynkin kuinka usein autoja tankataan muualla Suomessa kesken linjan? Esimerkki alla
034 kirjoitti:
repesorsa kirjoitti:
034 kirjoitti:Edelleen näkee näitä PL:n käytössä. Eli eivät ole toistaiseksi kadonnu mihinkään

Niin, ja Savonlinjallakin kaksi # 498 EB ja 499 näkyvät välillä ainakin Helsingissäkin Itä-Suomen linjoilla

Tätä #499 tuli käytettyä nyt joulukuussa. 15:05 / 23:40 pika Joensuu - Helsinki
Onko ominaista että tuolla linjalla autot tankataan Liljendalin paikkeilla kesken linjan?

killerpop
On kiittänyt: 43 times
On kiitetty: 52 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja killerpop » 21 Joulu 2013 23:46

034 kirjoitti:Tästä asiasta kiinnostuneena kysynkin kuinka usein autoja tankataan muualla Suomessa kesken linjan?

Ainakin Helsinki-Tampere-Seinäjoki-Kokkola -vuoro tankattiin aiemmin Lapualla, mutta nyttemmin taitaa olla tankkaushetki Kauhavalla? Olisiko siirtynyt siinä vaiheessa kun Lapuan Matkakeskus tuli, vai olisiko Teboilista vaihdettu Nesteen tuotteeseen?

dima
On kiitetty: 8 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja dima » 27 Joulu 2013 15:39

Yövuoro Joensuu-Lappeenranta-Helsinki tankataan kesken linja, jos vuorolla ei ole SL-885 tai muu isoktankkinen auto. Polttoaineen pitää riittää Joensuusta Joensuuhun, ja Helsingissä ei ole järkeviä tankkauspaikkoja, jossa tauolla voisi käydä.
Minuutin pituus riippuu siitä, kummalla puolella vessan ovea olet

J_J
Viesti:

ViestiKirjoittaja J_J » 28 Joulu 2013 16:28

dima kirjoitti:Yövuoro Joensuu-Lappeenranta-Helsinki tankataan kesken linja, jos vuorolla ei ole SL-885 tai muu isoktankkinen auto. Polttoaineen pitää riittää Joensuusta Joensuuhun, ja Helsingissä ei ole järkeviä tankkauspaikkoja, jossa tauolla voisi käydä.

Mitäs tuo kieppi tekee linjareittiä pitkin, meneekö yli 1000km? Entä minkä kokoinen teillä päin on "iso tankki", meillä päin 400 litran lesti ollut aika standardi jo parikymmentä vuotta. Useimmilla autoilla tuolla määrällä (onneksi) päästelee tarvittaessa reippaasti yli 1000 kilometriä.

sisumies
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

ViestiKirjoittaja sisumies » 28 Joulu 2013 17:05

(Koskien noita EB-käytössä olevia busseja)

Kysytään saman tien myös polttoainemittarin ja/tai
ajotietokoneen luotettavuutta. Kuinka tyhjäksi tankin
uskaltaa ajaa ja nimenomaan linjalla?

Vai toimitaanko tankkauskirjan vai kokemuksen
(on ennenkin riittänyt tämän välin) mukaan?

asiakaspalvelija

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 28 Joulu 2013 21:06

Vaikkei EB:tä niin linjaliikennettä kuitenkin, meillä osa kalustosta tankataan työvuoroihin merkittyinä hetkinä mittarista riippumatta, osa (pikavuorokalusto) tankataan mittarista arvioiden. Jos polttoainemittari särkyy niin sitä tuskin korjataan vaan aletaan tankkaamaan kalenterista katsoen. Edellisessä työpaikassa oli tapana tankata autot aina kun varikolle saavutaan, onpahan sitten varmuus että soppaa on tankissa jos vaikka joutuu autokiertoja sekoittamaan. Mitä enemmän kuljettajia ja eri tavalla toimivia (tai toimimattomia) polttoainemittareita niin huonompi siitä on silmällä arvioida.

dima
On kiitetty: 8 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja dima » 31 Joulu 2013 17:46

J_J kirjoitti:Mitäs tuo kieppi tekee linjareittiä pitkin, meneekö yli 1000km? Entä minkä kokoinen teillä päin on "iso tankki", meillä päin 400 litran lesti ollut aika standardi jo parikymmentä vuotta. Useimmilla autoilla tuolla määrällä (onneksi) päästelee tarvittaessa reippaasti yli 1000 kilometriä.

Jep, se on 1032km :)
Kun miun mielestä joissain autoissa on vaan 300-350l tankki, ni voisi tehdä tiukkaa tuo aineen riittäminen. Sitäpaitsi: kun kerran on käsketty, niin kai se on niin tehtävä... ;)
Minuutin pituus riippuu siitä, kummalla puolella vessan ovea olet

J_J
Viesti:

ViestiKirjoittaja J_J » 31 Joulu 2013 20:31

dima kirjoitti:Jep, se on 1032km :)
Kun miun mielestä joissain autoissa on vaan 300-350l tankki, ni voisi tehdä tiukkaa tuo aineen riittäminen. Sitäpaitsi: kun kerran on käsketty, niin kai se on niin tehtävä... ;)

Jep. Toki sen lauluja lauletaan, joka laulut maksaa, ei siinä mitään. Meillä päin vaan on minimoitu tankkaukset muualla kuin kotipesässä, liekö se omasta lestistä lirutettu nafta kuitenkin halvempaa kuin "maailmalla"... Toisaalta toki noihin 400 litran pyttyihinkin jää suunnitellusti lähes 100 litraa varmuusvaraa siltikin normaalioloissa.

Nicke
On kiittänyt: 19 times
On kiitetty: 33 times

ViestiKirjoittaja Nicke » 07 Marras 2014 16:44

EB:stä ei taida parempaakaan ketjua olla joten kirjoittelen tänne.

Oli ExpressBus kuinka kulunut brändi tahansa niin täällä istun bussissa, ExpressBusissa. Pari penkkiriviä takanani makaa lattialla koira. Ei mitään asiaa Onnibusiin. Pari penkkiriviä edessäni istuu neljän 5-10 lapsen porukka, jotka (äiti?) jätti bussiin ja jäi itse Lahteen. Ei mitään asiaa Onnibusiin. Olen jäämässä Tarvasjoen pikavuoropysäkillä kyydistä. Ei toivoakaan päästä pois Onnibusista. Olin tänään Lahdessa teollisuusyhtiössä tapaamisessa ja oli puhe että heidän tavaraa kulkee (todennäköisesti) tässä samaisessa ExpressBusissa suunnilleen minun allani. Ei mitään asiaa saada niitä Onnibusiin.

Ja ei, ei ole keksitty tarina, mutta pakko oli kirjoittaa kun tajusin miten tässä vuorossa on kaikki mitä kilpailijalta ei saa. Mitä kaikki nämä tahot tekisivät jos Onnibusin päästä-päähän systeemi tiukin rajoituksin ajaa esimerkiksi Pekolan lopettamaan tämän vuoron? No minä ainakin kuljen omalla autolla mutta en tiedä näistä muista. Toivon todella että EB-vuoroille on sijaa jatkossakin, jos ei muusta niin kaikista edellä esitellyistä hyvistä syistä.

Pakko vielä kehaistta loppuun että kyyti on ollut muuten tasaisinta ikinä tällä vuorolla vaikka aika monta kertaa olen tätäkin väliä matkustanut. Ja ei muuden johdu autosta vaan ammattilaisesta ratin ja penkin välissä :noaja

asiakaspalvelija

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 07 Marras 2014 21:37

Kun EB:llä on noin monta etua puolellaan niin täytyyhän sen menestyä kilpailussa!

kalto
On kiitetty: 12 times

ViestiKirjoittaja kalto » 08 Marras 2014 07:25

Nicke kirjoitti:Ja ei, ei ole keksitty tarina, mutta pakko oli kirjoittaa kun tajusin miten tässä vuorossa on kaikki mitä kilpailijalta ei saa. Mitä kaikki nämä tahot tekisivät jos Onnibusin päästä-päähän systeemi tiukin rajoituksin ajaa esimerkiksi Pekolan lopettamaan tämän vuoron? No minä ainakin kuljen omalla autolla mutta en tiedä näistä muista. Toivon todella että EB-vuoroille on sijaa jatkossakin, jos ei muusta niin kaikista edellä esitellyistä hyvistä syistä.

Minä olen ymmärtänyt , että reitillä on Onnibusin lisäksi toinenkin EB:hen kuulumaton kilpailija, joka vieläpä tarjoaa samat hyvät syyt. Eikö sen vuorot kelpaa "näille tahoille" ja sinulle?

Palaa sivulle “Yleinen linja-autokeskustelu”