LAK Villähteen tehtaan alasajo

Keskustelua linja-autojen eri korinvalmistajista ja yleisestä tekniikasta
Scalallapääsee
*
*
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Maalis 2012 15:48
Paikkakunta: Lahti
On kiittänyt: 5 times
On kiitetty: 1 time

LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja Scalallapääsee » 05 Syys 2012 20:57

Varmaan tämän jo nopeimmat tiesi, ja olihan tämä odotettavissa jo kauan, mutta nyt se on sitten virallisesti ilmoitettu.
Lahden autokorin villähteen tehdas toimii vielä tämän vuoden, mitä siitä on jäljellä.
Sen jälkeen alkaa Villähteen tehtaan alasajo.
Scania sen olla pitää.

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1378
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 05 Syys 2012 23:15

Ja sitten lakkaa Scalalla pääsemästä. Onko ilmoitettu minkä mallin tuotantoa tulee tilalle? Muuta kuin se OmniExpressiä hienostuneempi malli.

Scalallapääsee
*
*
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Maalis 2012 15:48
Paikkakunta: Lahti
On kiittänyt: 5 times
On kiitetty: 1 time

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja Scalallapääsee » 06 Syys 2012 06:07

Mun täytyy sanoa etten ole varma vielä :enmie
Scania sen olla pitää.

Avatar
Pulla
**
**
Viestit: 56
Liittynyt: 19 Helmi 2012 08:45
Paikkakunta: Hämeenlinna
On kiittänyt: 3 times
On kiitetty: 2 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja Pulla » 20 Loka 2012 19:55

Tais olla vikatikki hypätä Scanian pulkkaan...
Eagle On Hiano Auto! (:

TAKAMOOTTORI
****
****
Viestit: 294
Liittynyt: 06 Marras 2008 19:20
On kiittänyt: 7 times
On kiitetty: 7 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja TAKAMOOTTORI » 20 Loka 2012 20:12

Ei välttämättä ihan niinkään. Tehdäänhän kokoajan Omni-busseja, suurin osa vientiin Scanian markkinoimana - ja uudehkossa tehtaassa. Kaikki ei ole loppu.

tkunnas
****
****
Viestit: 332
Liittynyt: 17 Kesä 2009 13:32
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 8 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja tkunnas » 20 Loka 2012 20:21

Loppuuko siis suomalainen alumiinikorituotanto nyt kokonaan? Eikös Kabusillakin ole tuotanto seis tällä hetkellä?

Avatar
hammerslide
*****
*****
Viestit: 505
Liittynyt: 20 Helmi 2010 14:41
Paikkakunta: Stadi
On kiittänyt: 26 times
On kiitetty: 11 times
Viesti:

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja hammerslide » 24 Loka 2012 20:32

Onko siis niin, että suomalaisia kaupunkibusseja ei enää sitten ole? Siis Suomessa suunniteltuja. Ja Kabusia en nyt laske mukaan.

tkunnas
****
****
Viestit: 332
Liittynyt: 17 Kesä 2009 13:32
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 8 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja tkunnas » 24 Loka 2012 21:08

Näin taitaa olla, jos Kiitokoria ei lasketa - mikä lienee siellä bussituotannon nykytila?

sisumies
*******
*******
Viestit: 1446
Liittynyt: 20 Marras 2008 12:26
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja sisumies » 24 Loka 2012 22:45

Miksi Kabusia ei voi laskea mukaan? Kaupunkibussi ei vaan ole tuotanto-
ohjelmassa juuri nyt, mutta lienee taas pikavuoroautoerän jälkeen.
Kabus on vieläpä kaikkein suomalaisin valmistaja suunnittelun ja
tuotannon suhteen.

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1378
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 24 Loka 2012 23:00

Kabusseja ei vaan ole koskaan voinut ostaa.

Avatar
hammerslide
*****
*****
Viestit: 505
Liittynyt: 20 Helmi 2010 14:41
Paikkakunta: Stadi
On kiittänyt: 26 times
On kiitetty: 11 times
Viesti:

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja hammerslide » 24 Loka 2012 23:20

sisumies kirjoitti:Miksi Kabusia ei voi laskea mukaan? Kaupunkibussi ei vaan ole tuotanto-
ohjelmassa juuri nyt, mutta lienee taas pikavuoroautoerän jälkeen.
Kabus on vieläpä kaikkein suomalaisin valmistaja suunnittelun ja
tuotannon suhteen.

Koska niitä menee vain KA:n yhtiöille. Scalat ja Carrukset aikoinaan ovat yleisesti käytössä. Siksi jätin sen pois laskuista.

Avatar
J_J
*******
*******
Viestit: 1581
Liittynyt: 05 Marras 2006 22:04
Paikkakunta: Kostamus / Arkangel
On kiittänyt: 28 times
On kiitetty: 41 times
Viesti:

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja J_J » 30 Loka 2012 03:03

sisumies kirjoitti:Miksi Kabusia ei voi laskea mukaan?

Kabusilla liikennöivät ne yritykset, joilla ei ole valittavissa muita markkinoilla olevia vaihtoehtoja. Toisaalta, Kabusilla eivät saa liikennöidä nekään Konsernin ulkopuoliset liikennöitsijät, jotka haluaisivat... Tosin heitä ei varmaankaan ruuhkaksi asti ole :vm
En ole rasisti - olen realisti...

Samppa82
*******
*******
Viestit: 1955
Liittynyt: 06 Heinä 2007 11:41
Paikkakunta: Lahti
On kiittänyt: 42 times
On kiitetty: 12 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja Samppa82 » 30 Loka 2012 07:57

J_J kirjoitti:
sisumies kirjoitti:Miksi Kabusia ei voi laskea mukaan?

Kabusilla liikennöivät ne yritykset, joilla ei ole valittavissa muita markkinoilla olevia vaihtoehtoja. Toisaalta, Kabusilla eivät saa liikennöidä nekään Konsernin ulkopuoliset liikennöitsijät, jotka haluaisivat... Tosin heitä ei varmaankaan ruuhkaksi asti ole :vm



Korjaan tuota alkua muotoon "Kabusilla ajaa ne kuljettajat joilla ei ole valittavissa muuta vaihtoehtoa".
Ja jälleen kerran. Pahoitteluni jos nyt joku tuntee tulleensa sorretuksi.

sisumies
*******
*******
Viestit: 1446
Liittynyt: 20 Marras 2008 12:26
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja sisumies » 30 Loka 2012 12:05

Nythän oli kysymys kotimaisesta kaupunki- ja alumiinikorituotannosta, eikä siitä
ketkä saavat/joutuvat ajamaan ja millä...

KA-yhtymän miehet ovat kuitenkin aivan vakavissaan kertoneet, että Kabusin kaupunki-
busseja on yhtymän ulkopuolinen taho yrittänyt ostaa, mutta Kabus tuottaa busseja
vain yhtymän omaan käyttöön.

Edellä oleviin viesteihin voisin vielä kommentoida, että LAK ei lähtenyt Scalabusseillaan
mitenkään ehdottoman selkeästi Scanian kelkkaan. Scala on LAK:n oma tuote ja LAK
olisi voinut tehdä niitä myös muiden alustatekniikalle. Volvoa on tiettävästi mietitty
suuren asiakkaan pyynnöstä ja tehtiinpä yksi Mersukin, joka päätyi Westendin Linjalle
esittelyautokautensa jälkeen, muistaakseni numerolle 69.

dm32
****
****
Viestit: 400
Liittynyt: 10 Elo 2012 11:44
On kiittänyt: 6 times
On kiitetty: 34 times

Re: LAK Villähteen tehtaan alasajo

ViestiKirjoittaja dm32 » 30 Loka 2012 13:44

Eräs koulutuskeskus olisi välttämättä halunnut ostaa koulutusautoksi edellisen pikavuoromallin Kabusilta. Mutta eivät myyneet mihinkään hintaan.
Jos nyt katsotte HSL:n kalustovaatimuksia, on selvää, että nykyisellä katuri-Kabusilla saa siellä niin hyvät pisteet, että kaikki tuotanto mikä tehtäisiin menisi sinne, jos niitä siis ulos myytäisiin. Mutta tosiaan täysin turhaa jossittelua, kun ei myydä niin ei myydä ja sillä hyvä.


Palaa sivulle “Kori & Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija