Hämeenlinnan paikkureista

Linja-autokalustoon liittyvät keskustelut.
juupeli
*
*
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2011 17:58

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja juupeli » 01 Helmi 2011 20:36

sisumies kirjoitti:Veikkaan hinauspuomin pikakiinnityspalaa... :heeh :heg :hieh :hege



Hämeenlinnassa ei hinailla ku volvoja ja scanioita.. :nortti

Avatar
Antti-Waeinoe
******
******
Viestit: 740
Liittynyt: 19 Elo 2006 09:52
Paikkakunta: Ylä-Savo
On kiittänyt: 3 times
On kiitetty: 7 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja Antti-Waeinoe » 02 Helmi 2011 22:16

asiakaspalvelija kirjoitti:Menee ihan OT:ksi, mutta mikä on tuo tanskalais-Irisbussin etupuskurissa törröttävä musta juttu?

No oesko kulunvalvonta mötikkä. :opettaa

EA
****
****
Viestit: 267
Liittynyt: 27 Maalis 2009 13:51
On kiittänyt: 33 times
On kiitetty: 7 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja EA » 05 Helmi 2011 17:56

Kuten jo naapurifoorumillakin on jo mainittu, on tämä Vekan uusi Iveco Crossway saanut numerokseen #15 ja rekisterikilven FJS-290. Havaintohetkellä tänään iltapäivällä auto seisoi hallissa, eikä vissiin ole vielä linjalle päässytkään.

juupeli
*
*
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2011 17:58

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja juupeli » 16 Helmi 2011 19:13

Se toinen irisbus, numeroltaan 16, seisoo vekan varikolla kk tavastian teippaukset kyljissään vielä ilman kilpiä. auto 15 on linjalla 5, hml-parola.

juupeli
*
*
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2011 17:58

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja juupeli » 10 Maalis 2011 17:38

Onkohan se vekan rellu :remppa :pajottaa :eikä #4 tulossa tiensä päähän, kun siellä oli vdl kusters sprintteri. rekkari vvn? bustecin tuonteja.. Villi veikkaus että olis seuraava palvelubussi.

Kai Sillanpää
****
****
Viestit: 462
Liittynyt: 07 Loka 2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 69 times
On kiitetty: 76 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja Kai Sillanpää » 20 Maalis 2011 00:55

Vekan Kusters-pikkumersu on saanut kylkinumeron 9 ja kilvet ovat tosiaan VVN-130. Auto on Mersu 616CDI (WDB9056131R511597), käyttöönotto 16.7.2004 ja Suomeen kilvitys 9.3.2011, liikkunut aiemmin Hollannissa Connexxionilla kilvin BP-NS-41.
On siis tämän myynti-ilmoituksen ykköskuvassa komeileva ajopeli: http://busmarket.fi/content/mini-tai-mi ... ter-616cdi

Kai Sillanpää
****
****
Viestit: 462
Liittynyt: 07 Loka 2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 69 times
On kiitetty: 76 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja Kai Sillanpää » 20 Maalis 2011 01:06

Kopsataan nyt tähänkin pikkutriviat Vekan uusista Crossway-katureista, vaikka ne ovatkin jo kollegoille mm. Joukkoliikennefoorumin puolelta tuttuja:
- Vekka 15/FJS-290 Iveco SFR161/Irisbus Crossway LE VNESFR1610M010483
- Vekka 16/FJS-291 Iveco SFR161/Irisbus Crossway LE VNESFR1610M010510
15 on rekisteröity 4.2. ja 16 21.2.2011. Ovet ovat 2-2-0 ja istumapaikkoja ilmeisesti 36.

Vekan korjaamon ovilasin läpi bongasin hauskan näyn: siellä oli nostinten päällä laatikkomainen auto kiiltelevässä Vekan 80-luvun sinikeltamaalissa . Minusta se näytti aivan S. Caetano Beta Cityltä, jollaisia Vekalla oli runsaasti: yksi näistähän oleili vuosikausia talon pihamailla liikenteestä poistumisensa jälkeen (oliko se nyt auto 8/AGF-539?).
Olisivatko vekkalaiset tekemässä tällaisesta siis museo/harrasteautoa??? :)
Tämän aikakauden portugeesin museoiminen olisi melkoinen kulttuuriteko.

Makeone
*****
*****
Viestit: 526
Liittynyt: 10 Helmi 2007 20:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja Makeone » 20 Maalis 2011 17:10

Kai Sillanpää kirjoitti:Vekan Kusters-pikkumersu on saanut kylkinumeron 9 ja kilvet ovat tosiaan VVN-130. Auto on Mersu 616CDI (WDB9056131R511597), käyttöönotto 16.7.2004 ja Suomeen kilvitys 9.3.2011, liikkunut aiemmin Hollannissa Connexxionilla kilvin BP-NS-41.
On siis tämän myynti-ilmoituksen ykköskuvassa komeileva ajopeli: http://busmarket.fi/content/mini-tai-mi ... ter-616cdi


Siis huh, valmiiksi 'sisäänajettu' (lue: loppuunajettu) pikkumersu jollainen löytyy vaikkapa Imatralta Savonlinjojen numerolta 763, suunnilleen samanikäinenkin. Ja viettänyt erittäin suuren osan ajastaan korjaamolla. No, jos se on vain huvin vuoksi hankittu, tai sitten parin kilometrin ajoon per päivä, niin ehkä se kestää pari vuosikymmentä... :)

sisumies
*******
*******
Viestit: 1446
Liittynyt: 20 Marras 2008 12:26
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja sisumies » 20 Maalis 2011 19:40

Portugeesien museointi kannattaa suorittaa Kuusakoski Oy:n tai Stena-Metallin pihamaalla.

juupeli
*
*
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2011 17:58

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja juupeli » 21 Maalis 2011 10:26

Caetano cityhän se taitaa olla. 58 volvon alustalle uudelleen koritettu? muistaakseni.. Siitä muistaakseni isänmaantoivot rikkoi sivuikkunatkin muutama vuosi sitten.

Mahtaako olla viimenen portugalin city tässä maassa? Sinänsä säilyttämisen arvoinen auto, hatunnosto vekalle siitä. Varsinkin kun ei taida olla ihan ilmasta hommaa ruveta teettään tosta aihiosta!

tkunnas
****
****
Viestit: 332
Liittynyt: 17 Kesä 2009 13:32
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 8 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja tkunnas » 21 Maalis 2011 16:03

Hyvinkin asiallista säilyttää joku uudelleenkorituksen kautta syntynyt bussi. Ymmärtääkseni noita uudelleenkorituksia ei enää nykyään juurikaan tehdä (tehdäänkö ollenkaan?), joten ne ovat tietyn aikakauden tuote ja jo sen takia säilyttäminen on perusteltua. Ja onhan ainakin joissakin uudelleenkoritetuissa busseissa omanlaisensa tunnelma: silmät auki matkustaessaan voi tuntea olevansa esim. 90-luvun bussissa, mutta kun laittaa silmät kiinni ja kuuntelee lehtijousten natinaa ja tuntee korin pomppimisen, huomaakin olevansa 70-luvulla ;)

TAKAMOOTTORI
****
****
Viestit: 294
Liittynyt: 06 Marras 2008 19:20
On kiittänyt: 7 times
On kiitetty: 7 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja TAKAMOOTTORI » 21 Maalis 2011 17:01

Eikai kannata tehdä vanhalle alustalle uutta kallista koria, kun alle 10 vuotta vanhoja ruostumattomalla korilla varustettuja busseja saa länsinaapurista halvalla. Vaikka tekee esim. vaihteistorempan, on auto silti vielä halpa. Toisaalta mahtaako muutenkaan enää onnistua, eikai ainakaan Liedossa eikä Lahdessa. Autojen käyttöikä alkaa olemaan selvästi yli 20 vuotta, eikä niin vanhaa alustaa enää ole mielekästä korittaakaan.

sisumies
*******
*******
Viestit: 1446
Liittynyt: 20 Marras 2008 12:26
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja sisumies » 21 Maalis 2011 18:01

Lisäksi on muistettava, että Liedosta ja Lahdesta ei enää myydä koreja (paitsi teoriassa sitten joskus),
vaan valmiita busseja.

Ja mikä olisi uudelleenkorituksen kohtelu ostoliikenteessä?

juupeli
*
*
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2011 17:58

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja juupeli » 08 Kesä 2011 19:57

Vekan pihalla tänään reo-34 ja portugeesin volvokin oli tullu takaisin jostain. 18. päivä ne on sitte torilla ihmeteltävänä vekka liikenne 80v juhlallisuuksissa. Kai ne sinne fiiatinkin rahtaa..

aatu
***
***
Viestit: 154
Liittynyt: 27 Maalis 2011 23:00
On kiitetty: 4 times

Re: Hämeenlinnan paikkureista

ViestiKirjoittaja aatu » 09 Kesä 2011 20:43

Olisiko lisätietoa näistä 18. päivän pippaloista, kelloajat, ohjelma jne?


Palaa sivulle “Kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa