Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

Linja-autoihin liittyviä uutisia.
asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1378
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 08 Heinä 2016 00:12

Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Bussilippujen hinnat moninkertaiset, niin että bussissa todella oli tilaa niille kaikille kouralliselle matkustajia jotka kyytiin halusi tulla. Sitten lisättiin vuoroja ja laskettiin hintoja valtavasti, niin että tuhannet uudet ihmiset valitsivat bussin kulkuvälineeksi.

Valtaosa perinneliikennöitsijöistäkin vuoroineet ovat edelleen vaihtoehtona asiakkaalle. Heilläkin on nyt valtavasti enemmän matkustajia kuin moneen vuosikymmeneen.

sisumies
*******
*******
Viestit: 1446
Liittynyt: 20 Marras 2008 12:26
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

Re: Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

ViestiKirjoittaja sisumies » 08 Heinä 2016 07:51

OB haluaakin palvella vain helpoiten palveltavia asiakkaita, joita onkin suurin osa potentiaalisista asiakkaista.
Tokkopa tosissaan edes muuta väittävät. Millään yhteysvälillä OB ei kuitenkaan ole ainoa bussivaihtoehto.

Lasse
*
*
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Maalis 2016 16:43
On kiitetty: 9 times

Re: Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

ViestiKirjoittaja Lasse » 08 Heinä 2016 07:55

asiakaspalvelija kirjoitti:Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Bussilippujen hinnat moninkertaiset, niin että bussissa todella oli tilaa niille kaikille kouralliselle matkustajia jotka kyytiin halusi tulla. Sitten lisättiin vuoroja ja laskettiin hintoja valtavasti, niin että tuhannet uudet ihmiset valitsivat bussin kulkuvälineeksi.


Jep. Ennen jouduin menemään Porvoosta lentoasemalle aamun varhaisille lennoille bussilla ja maksamaan matkasta törkeä 12€/suunta. Nyt kun yhtiöiden talouden kiristyessä on karsittu reuna-aikojen vuoroja keskittyen prime time vuoroihin, saan mennä kesälomalla omalla autolla kentälle ja maksaa kahden viikon pysäköinnistä noin 80€. On se nykyinen halpaa entisen verrattuna!

Lasse
*
*
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Maalis 2016 16:43
On kiitetty: 9 times

Re: Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

ViestiKirjoittaja Lasse » 08 Heinä 2016 08:00

asiakaspalvelija kirjoitti:Valtaosa perinneliikennöitsijöistäkin vuoroineet ovat edelleen vaihtoehtona asiakkaalle. Heilläkin on nyt valtavasti enemmän matkustajia kuin moneen vuosikymmeneen.


Uskallan väittää että rahoitusta hakevalta bussiyrittäjältä yksikään pankinjohtaja ei kysy "montako matkustajaa sinulla nykyään on kyydissä?", vaan kaikki katsovat talouslukuja ennen rahan myöntämistä. Täälläkin kysymys kuuluukin: kumpi tuottaa enemmän, 10 matkustajaa hintaan 30€ vai 20 matkustajaa hintaan 10€?

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1378
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 08 Heinä 2016 13:50

Entäs 80 matkustajaa hintaan 10e?

Onko parempi viedä esimerkiksi 1000 matkustajaa päivässä enemmän (henkilöautoista pois saman verran), vai ajaa tappiollisia vuoroja niin että kourallinen ihmisiä pääsee jonnekin? Ei joukkoliikennettä ole jos ei ole ihmisjoukkoja. Voisin minäkin haluta Sorvan kylästä vaihdottoman bussivuoron aamu viideksi Pirkkalan lentokentälle. Mutta veikkaan että siihenkään ei riitä kulkijoita.

tkp
*****
*****
Viestit: 633
Liittynyt: 01 Tammi 2007 20:56
Paikkakunta: Nokia
On kiittänyt: 23 times
On kiitetty: 29 times

Re: Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

ViestiKirjoittaja tkp » 08 Heinä 2016 14:39

asiakaspalvelija kirjoitti:Entäs 80 matkustajaa hintaan 10e?

Onko parempi viedä esimerkiksi 1000 matkustajaa päivässä enemmän (henkilöautoista pois saman verran), vai ajaa tappiollisia vuoroja niin että kourallinen ihmisiä pääsee jonnekin? Ei joukkoliikennettä ole jos ei ole ihmisjoukkoja. Voisin minäkin haluta Sorvan kylästä vaihdottoman bussivuoron aamu viideksi Pirkkalan lentokentälle. Mutta veikkaan että siihenkään ei riitä kulkijoita.


Kun muistamme liikenneministeri Kyllösen legendaarisen kommentin "bussit kulkevat niinkuin ennenkin, matkustajalle uudistukset ei näy mitenkään", niin kyllä, joukkoliikenteen pitäisi olla vaihtoehto myös reuna-alueilla. Mutta eipä noi poliitikot ole ennenkään totta puhuneet.

Lasse
*
*
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Maalis 2016 16:43
On kiitetty: 9 times

Re: Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

ViestiKirjoittaja Lasse » 19 Heinä 2016 18:56

asiakaspalvelija kirjoitti:Entäs 80 matkustajaa hintaan 10e?

Onko parempi viedä esimerkiksi 1000 matkustajaa päivässä enemmän (henkilöautoista pois saman verran), vai ajaa tappiollisia vuoroja niin että kourallinen ihmisiä pääsee jonnekin? Ei joukkoliikennettä ole jos ei ole ihmisjoukkoja. Voisin minäkin haluta Sorvan kylästä vaihdottoman bussivuoron aamu viideksi Pirkkalan lentokentälle. Mutta veikkaan että siihenkään ei riitä kulkijoita.


Eikös tuossa minun tapauksessani käynyt juuri toisinpäin? Busseista sysättiin omaan autoon, kun ei ole tarjolla yhteyksiä. Ja kun olen oman auton sinne kentälle vienyt, niin tulen sillä myös pois = olen poissa siitä kulkevastakin bussivuorosta.
Ja nyt ei kyse ollut mistään perähikiällä sijaitsevasta unohdetusta kyläpahasesta, vaan Kota-Helsinki pikavuorosta ja Porvoo-Helsinki/Vantaan lentoasema välistä.

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1378
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: Bussiyhtiöitä uhkaavat jättisakot kartellista

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 19 Heinä 2016 20:43

Ilmeisesti aamuvarhaisella sinne lentokentälle ei ole Porvoosta menossa bussilastillista väkeä. Jos talouslukujen takia sinne ei enää liikennöidä, se vahvistaa käsitystä. Mutta jos sinne menijöitä on paljon, kannattaa lähettää toiveita liikennöitsijöille, kyllä niitä kuunnellaan. Tai voi perustaa vaikka oman bussifirman liikennöimään haluttua vuoroa.


Palaa sivulle “Uutisia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa