V. Alamäki Oy

Linja-autokalustoon liittyvät keskustelut.
Reksa
*
*
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Helmi 2008 20:18
Paikkakunta: Ii

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja Reksa » 27 Elo 2011 14:41

Samppa82 kirjoitti:Ykkönenkö on väistymässä? Vai uusi auto Helsingin vuoroon? Jos sielläkin on tultu lopputulokseen et ei sitä koppia kannata pitää istumapaikkoja syömässä kuten PM teki kun Hki-Oulu pikaan vaihtui auto.


Kyllä ne rahtitilat on pikavuorolla tärkeämmät kuin penkki paikat,kyytiläisiä ei ole kuin juhlapyhiä edeltävinä päivinä että tarvii saattoautoa.

Avatar
Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 3637
Liittynyt: 18 Elo 2006 10:35
Paikkakunta: Rovaniemi
On kiittänyt: 63 times
On kiitetty: 54 times
Viesti:

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja Arktiset » 27 Elo 2011 14:55

Eiköhän tämä tuleva ole hyvä vaihtoehto nykyiselle tuuraajalle. Ykköseenhän ei mahdu rahtia nimeksikään.
Välillä etelässä on jotain isoja konsertteja joissa porukkaa liikkuu. Siinä tarvitaan silloin paljon jakkaroita.
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

Hämis
***
***
Viestit: 111
Liittynyt: 14 Helmi 2008 22:10
On kiittänyt: 1 time
On kiitetty: 6 times

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja Hämis » 27 Elo 2011 19:46

Samppa82 kirjoitti:Ykkönenkö on väistymässä? Vai uusi auto Helsingin vuoroon? Jos sielläkin on tultu lopputulokseen et ei sitä koppia kannata pitää istumapaikkoja syömässä kuten PM teki kun Hki-Oulu pikaan vaihtui auto.

Minkähän takia ei kannattaisi pitää rahtiperiä syömässä istumapaikkoja? Tuota en nyt ymmärrä. Käsittääkseni on useita vuoroja jotka ajetaan kannattavina pelkän rahdin takia vaikka ei olisi yhtään matkustajaa! Nykyään on vaan hivenen vaikeaa ostaa rahtiperä autoa kun mahuria ei enää tehdä. Uuden pasKABUSin myötä takamoottori ongelma onkin taas jollain tapaa ratkaistu...
Räminää ja kolinaa vuodesta 1945 LAK

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1374
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 27 Elo 2011 22:36

Ei se Kabussikaan ratkaise ongelmia kuin yhdelle suomalaiselle liikennöitsijälle. Hassua muuten että ruotsalaisilla on ollut vuosikaudet paljon rahtiperäbusseja takamoottorisenakin.

Samppa82
*******
*******
Viestit: 1955
Liittynyt: 06 Heinä 2007 11:41
Paikkakunta: Lahti
On kiittänyt: 42 times
On kiitetty: 12 times

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja Samppa82 » 27 Elo 2011 23:08

Ai v****!!!! Unohdin et koko mahuria ei enää edes tehdä. Hyvä hyvä. Mut silti olen sitä mieltä et tietyissä vuoroissa joihin noita rahtiautoja vielä kaksi vuotta sitten tehtiin uhkaa olemaan tiettyinä hetkinä kapasiteettipula. Ja muuten. Ootteko nähnyt jossain sammalta kasvavia rahteja et olisi viemättä jäännyt. Ja kun linja-autorahdista poistaisi kaiken Matkahuollon "huoraamisrahdin" eli vaikkapa Ellokset niin kaikki mahtuu. Noi postimyyntien kuljetukset kun ei muuta kuin täyttää autoja ja hinta on vaivaan nähden onneton.
Ja jälleen kerran. Pahoitteluni jos nyt joku tuntee tulleensa sorretuksi.

tkp
*****
*****
Viestit: 632
Liittynyt: 01 Tammi 2007 20:56
Paikkakunta: Nokia
On kiittänyt: 23 times
On kiitetty: 29 times

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja tkp » 28 Elo 2011 07:24

asiakaspalvelija kirjoitti:Ei se Kabussikaan ratkaise ongelmia kuin yhdelle suomalaiselle liikennöitsijälle. Hassua muuten että ruotsalaisilla on ollut vuosikaudet paljon rahtiperäbusseja takamoottorisenakin.


Eikös Länsilinjoiltakin löydy sellainen? Tosin mitä autoa nähnyt ja kuljettajilta kuullut niin ei ehkä käytännöllinen ratkaisu. Ruotsissa tavarantoimitus yleensäkin linja-autoissa on järkevämpää kuin täällä. Koko lava pumppukärryillä kyytiin ja menoksi. Täällä valmiiksi tehty lava puretaan linja-autoon käsin paketti kerrallaan ja perillä taas samat paketit lavalle :silmät

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1374
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 28 Elo 2011 21:06

Jossain 80-luvun (vai 70-luvun, ei voi tietää mutta 2000-luvun puolella se vielä ajeli) rahti-kabussissa oli takalaitanostin jolla olisi saanut kokonaisetkin lavat kyytiin. Miksihän kummassa ei sen seurajaankaan tullut?

Sycorax
*******
*******
Viestit: 1133
Liittynyt: 13 Loka 2006 21:00
Paikkakunta: Tampere
On kiittänyt: 24 times
On kiitetty: 29 times
Viesti:

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja Sycorax » 29 Elo 2011 12:39

Se on katsokaas sitä säästöä.
"Näihin kuviin, näihin tunnelmiin!"

Avatar
Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 3637
Liittynyt: 18 Elo 2006 10:35
Paikkakunta: Rovaniemi
On kiittänyt: 63 times
On kiitetty: 54 times
Viesti:

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja Arktiset » 28 Syys 2011 14:18

Uusi Alamäki havaittu Turussa koekilvissä.
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

Avatar
VM
****
****
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Loka 2006 12:05
Paikkakunta: Naantali
On kiittänyt: 12 times
On kiitetty: 8 times
Viesti:

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja VM » 28 Syys 2011 17:29

Arktiset kirjoitti:Uusi Alamäki havaittu Turussa koekilvissä.


Numerolla #7....

Tervis
*
*
Viestit: 43
Liittynyt: 16 Tammi 2008 16:27
Paikkakunta: Oulu
On kiitetty: 5 times

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja Tervis » 29 Syys 2011 07:37

Todennäköisesti parinviikon sisällä nähdään myös Oulussa...

tkunnas
****
****
Viestit: 332
Liittynyt: 17 Kesä 2009 13:32
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 8 times

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja tkunnas » 29 Syys 2011 10:20

Onko linjavehkeestä kyse?

tuplaK
******
******
Viestit: 706
Liittynyt: 20 Elo 2006 14:07

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja tuplaK » 29 Syys 2011 10:49

asiakaspalvelija kirjoitti:Jossain 80-luvun (vai 70-luvun, ei voi tietää mutta 2000-luvun puolella se vielä ajeli) rahti-kabussissa oli takalaitanostin jolla olisi saanut kokonaisetkin lavat kyytiin. Miksihän kummassa ei sen seurajaankaan tullut?
Tuli sille. Se on M.A.N. merkkinen ja myös takalaitanostimella varustettu. Jakkaroiden määrä on vaan pudonnut kymmenestä kolmeen ja silläpä rekisteriotteessa lukeekin kuorma-auto linja-auton sijaan.
Yllä kirjoitettu " se on sitä säästöä" tms. pitää varmaan tämän kohdalla ihan hyvin paikkansa, turha koko bussinruhoa liikuttaa tavaran alla, kun tämmöisellä vehkeellä tavara kulkee huomattavasti fiksummin.

Avatar
Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 3637
Liittynyt: 18 Elo 2006 10:35
Paikkakunta: Rovaniemi
On kiittänyt: 63 times
On kiitetty: 54 times
Viesti:

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja Arktiset » 29 Syys 2011 11:47

tkunnas kirjoitti:Onko linjavehkeestä kyse?

Tilurivehje.
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

tkunnas
****
****
Viestit: 332
Liittynyt: 17 Kesä 2009 13:32
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 8 times

Re: V. Alamäki Oy

ViestiKirjoittaja tkunnas » 29 Syys 2011 12:54

No eipä tartte sitten sitäkään odotella (harvemmin noihin tilausajobusseihin kuitenkaan pääsee kyytiin).


Palaa sivulle “Kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa