Kuopion Liikenne

Linja-autokalustoon liittyvät keskustelut.
Avatar
A_M
Avustava ylläpitäjä
Avustava ylläpitäjä
Viestit: 1175
Liittynyt: 19 Elo 2006 18:56
Paikkakunta: Oulu
On kiittänyt: 7 times
On kiitetty: 3 times
Viesti:

Kuopion Liikenne

ViestiKirjoittaja A_M » 19 Maalis 2007 16:48

Tänään maaliskuisena maanantaina 19.3.2007 oli Oulu-Kiuruvesi-Kuopio pikavuorolle tulossa ja lähdössä Kuopion Liikenteen #35 XIB-439 Scania K124 6x2 Lahti Eagle 560 1998 ex.T.Makkonen 35. Uskaltasko tässä elätellä jopa toiveita että täälläkin päässä nähtäis tulevaisuudessa muuta Kuopion Liikenteen kalustoa kuin noita jokapäiväisiä siniraitaisia kabusseja...

Avatar
A_M
Avustava ylläpitäjä
Avustava ylläpitäjä
Viestit: 1175
Liittynyt: 19 Elo 2006 18:56
Paikkakunta: Oulu
On kiittänyt: 7 times
On kiitetty: 3 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja A_M » 24 Maalis 2007 15:44

Ei liittyne varsinaisesti Kuopion hommiin mutta Kajaanin Makkosen varikon (sikäli kun se makkosen enää on....) pihalla seisoskeli uudelleennumeroituja Makkosen autoja alkuperäisväreissään mutta joukossa oli myös poikkeus. Nimittäin PikaJYVÄSKYLÄ-KAJAANI kylteillä pihasa oli myös JL:n 402 MGB-795 Volvo B10B Lahti Eagle 451 1993 ex.Gold Line 94312. Missä mahtaa olla yleensä ko. linjalla olleet Lahti Falcon tai Lahti Eagle...???

jorkki
****
****
Viestit: 388
Liittynyt: 28 Loka 2006 15:38
Paikkakunta: Jyväskylä
On kiittänyt: 2 times
On kiitetty: 2 times

ViestiKirjoittaja jorkki » 24 Maalis 2007 16:02

Sitä en tiedä miksi tuo JL 402 tuolla linjalla oli mutta alkuviikosta tuota linjaa ajettiin vielä noilla MAKKOSEN EB -värisillä autoilla tulisiko tuo kyseinen linja mahdollisesti JL,n hoidettavaksi kun sen toinen pää on täällä Jyväskylässä.

tuplaK
******
******
Viestit: 706
Liittynyt: 20 Elo 2006 14:07

ViestiKirjoittaja tuplaK » 24 Maalis 2007 17:15

No ne makkosen vanhat eaglet ja falconit on jyväskylässä tiluriautoina.

Avatar
A_M
Avustava ylläpitäjä
Avustava ylläpitäjä
Viestit: 1175
Liittynyt: 19 Elo 2006 18:56
Paikkakunta: Oulu
On kiittänyt: 7 times
On kiitetty: 3 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja A_M » 24 Maalis 2007 18:06

tuplaK kirjoitti:No ne makkosen vanhat eaglet ja falconit on jyväskylässä tiluriautoina.
Jaaha jaaha no ne kait löytyy sit pian Jyväskylän raidoissa liikkumassa...? Järkevimmältä tuntuis että tämä linja KAJ-JKL menis JL:n hoitoon ja kun sinne jonnin verran kait autoja (8kpl) ollaan kai laittamassa niin mahtaa saarijärven toiminnot mennä kans mukana vai kuinka on?

Miska
*****
*****
Viestit: 557
Liittynyt: 08 Loka 2006 19:15
Paikkakunta: Vantaa
On kiitetty: 4 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miska » 24 Maalis 2007 18:32

Makkos-Mörön kalustossa on ihan kivasti sellaisia 90-luvun lopun ja 2000-luvun alkupuolen autoja, joita voisi kuvitella käytettävän pikavuoroilla. Ja pikavuoroilla osa näistä autoista onkin uransa aloittanut. Kyseessä on siis 13-metrisiä ja 50-paikkaisia autoja, joissa istumaväljyys on normaalia pikavuorotasoa. Esimerkiksi Jyväskylän Liikenteellä pikavuorokalusto on auttamattomasti vanhentunutta, pikavuorojen vakiautot kun ovat 80-luvun lopulta ja 90-luvun alusta. Myös Kuopiossa, Lahdessa, Huittisissa ja Rovaniemellä voisi olla tarvetta jokuselle tuoreehkolle pikavuoroautolle eikä Porvoon ainokaista pikavuoroakaan ihan uudella autolla ajeta...

Avatar
Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 3630
Liittynyt: 18 Elo 2006 10:35
Paikkakunta: Rovaniemi
On kiittänyt: 62 times
On kiitetty: 52 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Arktiset » 24 Maalis 2007 19:10

Eivät taida Rovaniemelle huolia noita Makkos-Mörötys Scanioita :?
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

Lasse

ViestiKirjoittaja Lasse » 24 Maalis 2007 19:59

Makkosen Saarijärven toiminnot toisaan liitetään Jyväskylän Liikenteeseen, näin kertoi Antti Norrlin yhtymän uusimassa henkilöstölehdessä.

Miska on aivan oikeassa siinä että Makkosella / Möröllä on paljon pikavuoroille sopivaa kalustoa, ja varmaan niitä tullaan niissä hommissa näkemäänkin. Tosin ongelmana on Jyväskylässä ja Porvoossa se, että tilausajoja arvostetaan enemmän kuin pikavuoroja, joten uudemmat autot tuppaavat aina päätymään niihin hommiin.

tuplaK
******
******
Viestit: 706
Liittynyt: 20 Elo 2006 14:07

ViestiKirjoittaja tuplaK » 24 Maalis 2007 21:43

No huittisissa ei käytännössä ole mitään käyttöä uudemmille pika-autoille.

Lähiliikenne autoja uusia ja uudempia sensijaan täällä toivoisi näkevänsä. Eikä tuossa makkos/mörö kalustossa mitään muuta kiinnostavaa oikeen siihen käyttöön ollut, kuin nuo kaksi Iveco Axeria.

Täällä on kyllä siinä mielessäkin eri meininki, ettei paljon tilausajoihin panosteta, kun se raha kaiketi oikeasti liikuu tuossa linjaliikenteessä.
Ja Jyväskylän tapaan, täälläkään ei ole enää kuin 1 GL-värinen tiluri, nyt kun 148 laitettiin paaliin.
Viimeksi muokannut tuplaK, 22 Kesä 2010 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ku9S
****
****
Viestit: 301
Liittynyt: 25 Elo 2006 20:04

ViestiKirjoittaja Ku9S » 24 Maalis 2007 22:05

tuplaK kirjoitti:..täälläkään ei ole enää kuin 1 GL-värinen tiluri, nyt kun 148 laitettiin paaliin.


148 MFE-121 Volvo B10M Delta Star 701 1+0+A 1991 Gold Line 91310


Offtopic: oliko auto niin laho koriltaan vai miksi ko. auto poistettiin käytöstä?

Avatar
sv
*******
*******
Viestit: 1100
Liittynyt: 24 Elo 2006 17:49
On kiittänyt: 2 times
On kiitetty: 31 times

ViestiKirjoittaja sv » 25 Maalis 2007 09:46

148 MFE-121 Volvo B10M Delta Star 701 1+0+A 1991 Gold Line 91310



Tämän mallinen peli, sekä uutena että vanhana
klik
:hohh2

Miska
*****
*****
Viestit: 557
Liittynyt: 08 Loka 2006 19:15
Paikkakunta: Vantaa
On kiitetty: 4 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miska » 25 Maalis 2007 10:34

tuplaK kirjoitti:No huittisissa ei käytännössä ole mitään käyttöä uudemmille pika-autoille. 15 Kabusilla ja 7 Delta-Volvolla pystyisi hoitamaan koko pikaliikenteen, mutta kapasiteettiongelmien takia joudutaan 2 ylimääräistä röttelöä pitämään EB-väreissä, eli 116 ja 117.


Ja perjantaisin Tampere - Huittinen tupla-autoina nähdään milloin mitäkin pommeja, jotain sillipurkki-Victoreita ja Kutter 9:jä muun muassa. Ja sitten on vielä Pori - Jyväskylä -pikavuoro, joka ehdottomasti kaipaisi mielestäni uudempaa kalustoa. Vaikkapa tollaset K114 / Falconit, sopisivat hyvin myös samaan kiertoon kuuluville vakiovuoroille. Ja kyllä mäkin mieluummin Volvoja siellä näkisin, mut käyhän noi paremman puutteessa...

Makkosella on myös kohtalaisia määriä isoja autoja niin turisti- kuin vakiovuoroversionakin. Ettei näistä sitten joitakuita vielä nähtäisi Huittisissa ja/tai Porvoossa...

tuplaK kirjoitti:Mut joo tohon vielä, että 99-varmaa on ettei ROI:hin lähetetä Scanioita. Ja täysin järjetöntä se olisikin. Ihan yhtä järjetöntä on, jos Iisalmeen ja Ouluun jää yksi Iveco kumpaankin paikkaan.


Joo, ei ehkä Scania-LAK:ia Rovaniemelle, mut Oulusta vois löytyä muutama passeli Volvo. Olisivat nyt vaan saman tien tilanneet useammankin täysin uuden auton tonne pohjoiseen.

tuplaK
******
******
Viestit: 706
Liittynyt: 20 Elo 2006 14:07

ViestiKirjoittaja tuplaK » 25 Maalis 2007 10:58

Mahtaakohan vaan Gold Line tuottaa niin hyvää tulosta, että niillä olisi varaa ostaa usempia uusia autoja ???
Etenkin nyt, kun ei ole valtio syytämässä sinne järkyttäviä määriä rahaa, miinusmerkkisen tuloksen tekemiseen???
Varmaan sama tuossa Pori-JKL, että on ihan sama millä autolla niitä rahtipaketteja kuljetellan, ainakin silloin kun ite ajoin, nii ei matkustajia ikinä riesaksi asti ollut. tästähän kertoo mm. se että välillä oli hetken aikaa 2 Volvo-Deltaa, mutta aika äkkiä ne sieltä hävis.
Ehkä hyvät käytetyt olisi eri asia. Tosin mitään en oikeasti tiedä, on vaan omia arvailuja kaikki.

Omaa arvailua on tämäkin, mutta luulisin että tuo 148kin laitettiin veke käytönpuutteen takia. Kun sillä ei paljon mitää lähiliikennettä viitti huristella, ja tilausajoihin ei paljoo kyllä panostetal. Ei se mistään mikää laho, eikä huono ollut. Käsittääkseni se on jopa myynnissä tällä hetkellä, että siitä jos joku haluaa hyvän tilurin

Painotetaan nyt vielä, että nyt taas ei syntyisi mitään väärinkäsityksiä, niin kaikki yllä kirjoittelemani ovat vain ja ainoastaan omassa pienessä päässäni kehittelemiä ajatuksia. EI MINKÄÄN YHTIÖN tai VIRASTON VIRALLISIA TOUUKSIA.

8)

Avatar
J_J
*******
*******
Viestit: 1580
Liittynyt: 05 Marras 2006 22:04
Paikkakunta: Kostamus / Arkangel
On kiittänyt: 28 times
On kiitetty: 41 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja J_J » 26 Maalis 2007 13:14

Toivon mukaan tuo Star 701 saisi jäädä henkiin, vielä pitkäksi aikaa. Olisi todella sääli, mikäli tuollainen harvinaisuus päästettäisiin romutettavaksi. Volvon alustalle tuota korimallia ei kaiketi montaakaan yksilöä valmistettu. Oman ymmärrykseni mukaan tuossakin yksilössä (LA 148) olisi omamassaa siinä määrin runsaasti, että täydellä matkustajamäärällä matkatavarakantavuus ei päätä huimaa... Olisipa tuo aikoinaan rakennettu telialustalle ja vaikkapa metrin verran pitempänä :?

pena
**
**
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Marras 2006 19:53
Paikkakunta: oulu

ViestiKirjoittaja pena » 27 Maalis 2007 20:34

Pitäkööt vaan ne kapuussinromut siellä kuopio jyskälä linjan eteläpuolella ei niitä täällä kukkaa kaipaile siis täällä pohjosessa.


Palaa sivulle “Kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa