Teiden ritarit?

Keskustelua teiden kunnosta, keleistä, tietöistä, taukopaikoista, liikenteenvalvonnasta, liikennekäyttäytymisestä ym ym...
Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
On kiittänyt: 62 times
On kiitetty: 54 times
Viesti:

Teiden ritarit?

ViestiKirjoittaja Arktiset » 14 Elo 2011 17:24

Kuva
Kiva ohitella tämmöisiä töttöröitä jotka humpaa keskellä tietä.

Tähän ketjuun saa laittaa vastaavia mallikelpoisia suorituksia esille :rillit
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

asiakaspalvelija
On kiitetty: 32 times

Re: Teiden ritarit?

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 15 Elo 2011 07:20

No eihän siinä saakaan ohittaa kun on yhtenäinen keskiviiva :D

Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
On kiittänyt: 62 times
On kiitetty: 54 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Arktiset » 15 Elo 2011 07:55

Ja ohituksen alettua nämä ritarit alkavat uhkaavasti lähestyä jälleen keskiviivaa ja ohittajan kylkeä :kertoo
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

Kimmo Koo
*
*
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kimmo Koo » 08 Elo 2012 21:34

asiakaspalvelija kirjoitti:No eihän siinä saakaan ohittaa kun on yhtenäinen keskiviiva :D

-mutta ei keltainen keskiviiva tarkoita myöskään että se on tarkoitettu yksisuuntaiselle liikenteelle :safor :rillit
Kyllä toi kaide kestää vaikka ajetaan omalla kaistalla :opettaa
"ohita tai tule ohitetuksi"

Tieverkolla missä tekin..

m.k
**
**

ViestiKirjoittaja m.k » 11 Elo 2012 10:12

Jos joskus saisin olla maailman valtias, kieltäisin heti matkailuajoneuvoilla ja traktroreilla liikennöinnin kestöpäällysteellä!

Samppa
**
**
On kiittänyt: 3 times
On kiitetty: 2 times

ViestiKirjoittaja Samppa » 11 Elo 2012 10:52

m.k kirjoitti:Jos joskus saisin olla maailman valtias, kieltäisin heti matkailuajoneuvoilla ja traktroreilla liikennöinnin kestöpäällysteellä!

Minä, minä, minä, viis toisten liikkumistarpeista.
Jos toiset tiellä liikkuvat ottavat noin paljon pattiin, kannattaa miettiä omaa asennetta ja mahdollisesti ammatinvaihtoa, jos olet ammattiliikenteen kuljettaja.

Samppa82
On kiittänyt: 42 times
On kiitetty: 12 times

ViestiKirjoittaja Samppa82 » 13 Elo 2012 07:50

Samppa kirjoitti:
m.k kirjoitti:Jos joskus saisin olla maailman valtias, kieltäisin heti matkailuajoneuvoilla ja traktroreilla liikennöinnin kestöpäällysteellä!

Jos toiset tiellä liikkuvat ottavat noin paljon pattiin, kannattaa miettiä omaa asennetta ja mahdollisesti ammatinvaihtoa, jos olet ammattiliikenteen kuljettaja.

Ilmeisesti sinä et ole. Se kuuluu toimenkuvaan vituttaa ainakin karvanaamareiden kohdalla.
Ja jälleen kerran. Pahoitteluni jos nyt joku tuntee tulleensa sorretuksi.

Pilot
On kiitetty: 1 time

ViestiKirjoittaja Pilot » 14 Elo 2012 00:23

Samppa82 kirjoitti:
Samppa kirjoitti:

Ilmeisesti sinä et ole. Se kuuluu toimenkuvaan vituttaa ainakin karvanaamareiden kohdalla.

Aika ikävä toimenkuva. Itse en ole varsinainen karavaanari. Olen aikanani kuitenkin muutaman sata tuhatta kilometriä linja-autoa tilausajossakin ajanut itsekin Italia (varsin mielenkiintoinen liikenne esim. Milanossa), Pietari, Ranska, Norja jne. alueella. Ja myös Suomessa sekä paikkuria, että pikavuoroa. Aina olen tullut "toimeen" myös noiden karavaanareiden kanssa. Välillä vähän hidastivat matkantekoa, mutta mitäs siitä. Eihän ns. aikataulu voi olla peruste vittuuntumiseen. Sitten pitää vaihtaa alaa, jos noin pienet asiat aiheuttavat jopa liikenneturvallisuutta aiheuttavaa ärsytystä. Nyt ajelen omalla "karavaanisuperstarilla", eli vanha Scania K112. Ei ole rajoitinta. Kulkee tasaisella GPS:n mukaan 132km/h. En jää jalkoihin ja onpi toisinaan mukava tulla sinne Express-bussin taakse kärkkymään ja toisinaan ohittamaankiin. Taasko vituttaa ;)

tkp
On kiittänyt: 23 times
On kiitetty: 29 times

ViestiKirjoittaja tkp » 14 Elo 2012 08:52

Pilot kirjoitti:Nyt ajelen omalla "karavaanisuperstarilla", eli vanha Scania K112. Ei ole rajoitinta. Kulkee tasaisella GPS:n mukaan 132km/h. En jää jalkoihin ja onpi toisinaan mukava tulla sinne Express-bussin taakse kärkkymään ja toisinaan ohittamaankiin. Taasko vituttaa ;)

Yhtään ei vituta jos vain menet kanssa ohi etkä jää eteen hidastelemaan ohituksen jälkeen, niinkuin monilla amatööreillä on tapana. Kiire loppuu heti kun pääsee isosta autosta ohi.

Pilot
On kiitetty: 1 time

ViestiKirjoittaja Pilot » 14 Elo 2012 10:55

tkp kirjoitti:
Pilot kirjoitti:Nyt ajelen omalla "karavaanisuperstarilla", eli vanha Scania K112. Ei ole rajoitinta. Kulkee tasaisella GPS:n mukaan 132km/h. En jää jalkoihin ja onpi toisinaan mukava tulla sinne Express-bussin taakse kärkkymään ja toisinaan ohittamaankiin. Taasko vituttaa ;)

Yhtään ei vituta jos vain menet kanssa ohi etkä jää eteen hidastelemaan ohituksen jälkeen, niinkuin monilla amatööreillä on tapana. Kiire loppuu heti kun pääsee isosta autosta ohi.

No enpä ole juurikaan noita ohituksia tehnytkään. Joskus moottoritiellä ja pohjoisessa, kun Eskelinen ei kulkenut sitä "satasta" kovempaa ja itsellä oli kiire savusaunaan. Vaikka nykyisin olenkin amatööri niin en kyllä jää sitten ohituksen jälkeen eteen jarruksi. Jos ohi menen niin kyllä meikäläisen takavalot häipyvät horisonttiin varsin nopeasti. Autokin on juuri pumppuremontissa, tulee vähän puhtia lisää sen jälkeen... Ei ollut tarkoitus ärsyttää ketään, vaan tuoda esiin se että kaikenlaisten liikkujoiden kanssa on vaan pystyttävä elämään. Olisi vaan parempi varsinkin ammattikuljettajan terveyden, niin fyysisen kuin henkisenkin, kannalta vaan ottaa lungisti ja ajella ilman stressiä. Jos on myöhässä, niin on myöhässä ja thats it. Polttelee sen tupakan rauhassa, juo kahvit ja lastaa sen rahdin. Myöhässä jatketaan edelleen matkaa, ei kai siitä nykyään potkuja saa?

J_J
On kiittänyt: 28 times
On kiitetty: 41 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja J_J » 14 Elo 2012 22:55

Pilot kirjoitti:Olisi vaan parempi varsinkin ammattikuljettajan terveyden, niin fyysisen kuin henkisenkin, kannalta vaan ottaa lungisti ja ajella ilman stressiä.

Valitettavasti käytäntö ja teoria ei kovinkaan usein kulje käsi kädessä... Ajatuksena silti kannatettava :)
En ole rasisti - olen realisti...

sv
On kiittänyt: 2 times
On kiitetty: 31 times

ViestiKirjoittaja sv » 15 Elo 2012 08:18

J_J kirjoitti:
Pilot kirjoitti:Olisi vaan parempi varsinkin ammattikuljettajan terveyden, niin fyysisen kuin henkisenkin, kannalta vaan ottaa lungisti ja ajella ilman stressiä.

Valitettavasti käytäntö ja teoria ei kovinkaan usein kulje käsi kädessä... Ajatuksena silti kannatettava :)

Sehän on osa ammattiosaamista alalla kuin alalla, että osaa hallita hermonsa ja ottaa lungisti tilanteessa kuin tilanteessa :)

J_J
On kiittänyt: 28 times
On kiitetty: 41 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja J_J » 15 Elo 2012 12:00

sv kirjoitti:
J_J kirjoitti:

Sehän on osa ammattiosaamista alalla kuin alalla, että osaa hallita hermonsa ja ottaa lungisti tilanteessa kuin tilanteessa :)

Olet täsmälleen oikeassa. Kehtaatko kuitenkaan väittää, että ammattiosaaminen (millään tasolla) asuisi vaikkapa kaikissa kollegoissasi? Veikkaan, että et. Sama tilanne kun tuntuu vallitsevan alasta riippumatta :(
En ole rasisti - olen realisti...

sv
On kiittänyt: 2 times
On kiitetty: 31 times

ViestiKirjoittaja sv » 15 Elo 2012 22:40

J_J kirjoitti:
sv kirjoitti:
J_J kirjoitti:

Olet täsmälleen oikeassa. Kehtaatko kuitenkaan väittää, että ammattiosaaminen (millään tasolla) asuisi vaikkapa kaikissa kollegoissasi? Veikkaan, että et. Sama tilanne kun tuntuu vallitsevan alasta riippumatta :(

Niin, ehkä siellä missä useampi henkilö kohtaa, tämä osaaminen ei aina aivan toteudu.

Palaa sivulle “Tie & Liikenne”