Tukholma ja linja-autojen säännöksiä

Keskustelua teiden kunnosta, keleistä, tietöistä, taukopaikoista, liikenteenvalvonnasta, liikennekäyttäytymisestä ym ym...
Samppa82
*******
*******
Viestit: 1955
Liittynyt: 06 Heinä 2007 11:41
Paikkakunta: Lahti
On kiittänyt: 42 times
On kiitetty: 12 times

Re: Tukholma ja linja-autojen säännöksiä

ViestiKirjoittaja Samppa82 » 26 Marras 2010 18:10

Eikös Ruåtsiin saa ajaa vielä 2,60 leveellä bussarnilla. Miten sitten 2012 kun siellä tulee kieltå nåille liian leveille, kåskeekå se myös ulkålaisia autåja? Nythän sieltä on kovalla vauhdilla yritetty saada myytyä ne leveät ja vanhat raadot köyhälle itänaapurille.

Täältähän löytyi paljon muutakin auki jäännyytä asiaa samasta ketjusta.

Pålis on aina osannut finskraggarneiden ratsaamisen. Postilaitoksella oli joidenkin autojen kanssa 80-90 taitteessa ollut aina ongelmia meni sitten laivalla tai ajamalla Haaparannan kautta. Tietyt autot kun nähtiin niin heti vaakaan. Akselipainot ei täsmännyt kanasankodin säädösten kanssa.

12 metrin pituus Helsinkiin tehtiin nimenomaan yhdistelmille. Ei satamaliikenne niinkään ollut ongelma vaan rakennustyömaille ajanut soraliikenne. Tästä syystä markkinoille lanseerattiin ketterä 5-akselinen kaupunkiauto maanajoon. Kokonaispaino siinä kun on 38t niin ei tarvi ajaa huristaa montaa reissua 3- tai 4- akselisella keskustaan.
Ja jälleen kerran. Pahoitteluni jos nyt joku tuntee tulleensa sorretuksi.

Onni K
*
*
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Maalis 2010 14:20

Re: Tukholma ja linja-autojen säännöksiä

ViestiKirjoittaja Onni K » 27 Marras 2010 09:50

luulen kans , että tuo leveys ei pitäis olla ongelma mutta onko kellään varmaa tietoa? Tukholmaan ei ainakaan saa miljöövyöhykkeelle mennä vanhalla autolla, onko muissa kaupungeissa vastaavia rajoituksia?


Palaa sivulle “Tie & Liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa