Jutustelua työajoista

Keskustelua teiden kunnosta, keleistä, tietöistä, taukopaikoista, liikenteenvalvonnasta, liikennekäyttäytymisestä ym ym...
Kroisos Pennonen
****
****
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Heinä 2007 07:15
On kiitetty: 9 times

Jutustelua työajoista

ViestiKirjoittaja Kroisos Pennonen » 06 Joulu 2008 11:52

No tointaako sitä toista puoltakaan mainostaa?
Mutta koska kyseessä on lämminhenkinen keskustelupalsta linja-autoista, niin lopetan tähän
kommentointini työasioista ettei pilata viimeistä linja-autopalstaa joutavuuksilla, kuten mielipiteillä.

tkp
*****
*****
Viestit: 628
Liittynyt: 01 Tammi 2007 20:56
Paikkakunta: Nokia
On kiittänyt: 23 times
On kiitetty: 29 times

Re: Jutustelua työajoista

ViestiKirjoittaja tkp » 06 Joulu 2008 19:00

Kroisos Pennonen kirjoitti:Varsinkin ketjussa käytetyt sanat: perseennuolija, ruskeakielinen, herrat ei tiedä mitään, vitun idiootit, kuvastaa hyvin sen asenteen millä töitä tehdään ja työilmapiiriä luodaan.


Niin se vain tuppaa olemaan, että joillakin työntekijöillä on jonkinlainen kunnia-asia että kaikki työt tulee tehtyä, vaikka sitten omalla ajalla. Aivan sama kun ajetaan ylinopeuksia, että pysytään aikataulussa. Yritetään olla mieliksi työnantajalle omalla kustannuksella. Ei siitä mitalia saa.

Tehdään vain hallaa niille, jotka tosiaan tulevat töihin silloin kun työaika alkaa ja rahtia pakataan kyytiin sen verran kun ehtii, loput tulee seuraavalla.

Avatar
B10M
****
****
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Joulu 2006 14:04
Paikkakunta: Kaustinen
On kiittänyt: 46 times
On kiitetty: 22 times
Viesti:

Re: Jutustelua työajoista

ViestiKirjoittaja B10M » 07 Joulu 2008 00:32

En kannata omalla ajalla työskentelyä minäkään, mutta toivon maalaisjärjen käytön olevan sallittua siinäkin asiassa. Totta on etteivät asiat muutu jos niihin ei haluta muutosta eikä se muutos tule tämän foorumin kautta mollaamalla niitä jotka tekevät asiat omalla tyylillään, vaan asioista pitää keskustella työpaikalla työkavereiden kanssa ja sitten tehdä esitys työnantajalle. Tuskin kaikki on perseennuolemista. Sitten ihmettelen sellaista seikkaa että miten kuljettajat, ei tietenkään kaikki, ehtivät riittämättömällä työajalla tupakoida, kahvitella ja pelata raha-automaatteja (nämä eivät tietääkseni kuulu työsopimuksessa sovittuihin asioihin) kun pitäis olla lastaamassa?? Tiedän myös tapauksen että kuljettaja sai työajasta 30 minuuttia pois kertomalla että linjalla on löysää aikaa, no olihan sitä kun jätti rahdin ottamatta. Saattas olla toiki ruskeakielisyyttä että esittää työajan lyhentämistä. Kolikolla on kaksi puolta...

Tässäkin ketjussa esitetyt jutut lienevät liki ääripäitä ja kuvastaa tämän alan ongelmia muutoinkin. Ammattiylpeys ja yhtenäisyys on kadonnut liki tyystin, epävarmuuden ja kilpailutuksen seurauksena.

pyydän loppuun anteeksi jos olen jotakuta jutullani loukannut..
Virheen voi tehdä vain kerran, toisto on valinta
Bussikuvani osoitteessa www.b10m.kuvat.fi/kuvat/

veijo esso
*
*
Viestit: 28
Liittynyt: 31 Maalis 2008 22:23
On kiitetty: 6 times

Re: Jutustelua työajoista

ViestiKirjoittaja veijo esso » 07 Elo 2009 22:17

Tässä on puhuttu linjaliikenteestä ja rahdista. Mitäpä mieltä ollaan sellaisesta asiasta, että kun ollaan tilausajossa Suomessa tai vaikkapa Keski-Euroopassa, niin jos vaikkapa matkustajan sairastumisen tai paperien häviämisen takia kuljettajan tunnit menevät yli. Tällöin saatavat sakot ovat täysin yli ymmärryksen kun vertaa niitä tulotasoon. Sama koskee piirturin näppäimien käyttöä. Miksi siitä pitää rangaista, jos automaattipiirturi on jatkuvasti lepoasennossa, kun se kuitenkin piirtää työaikaa aina, kun auto liikkuu???


Palaa sivulle “Tie & Liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija