Turvallisuusajattelu ja -koulutus

Keskustelua teiden kunnosta, keleistä, tietöistä, taukopaikoista, liikenteenvalvonnasta, liikennekäyttäytymisestä ym ym...
Kinmo
*
*

ViestiKirjoittaja Kinmo » 09 Marras 2007 22:17

Miten eri yhtiöissä otetaan huomioon liikennehenkilökuntaan kuuluvien (=työntekijöiden) turvallisuusnäkökohdat uhka- tai vaaratilanteita varten? Henkilökuntaan kohdistuvia uhkatekijöitä koetaan maassamme kuitenkin aina aika-ajoin. Miten eri yrityksissä näitä tapauksia varten koulutetaan henkilöstöä ja miten jälkipuinti ikävän tapahtuman jälkeen on hoidettu?

Kroisos Pennonen
On kiitetty: 9 times

ViestiKirjoittaja Kroisos Pennonen » 10 Marras 2007 09:08

Eiköhän näissäkin tapauksissa selviä ihan parhaiten kun käyttää omaa maalaisjärkeä.
-Jos uhkatilanne tulee, niin arvioidaan mahdollisuus selvitä puhumalla ja
kenties uhkaajan poistamisesta väkivalloin.
-Jos uhkaajalla on puukkoa järeämpää aseistusta, niin silloin on syytä unohtaa sankariteot ja pyrkiä myötäilemään hihhulia.
Ei näihin mitään koulutuksia tarvita, eikä kriisiapua.

Itse olen poistanut useita hörhöjä niska/perse-otteella, eikä ole traumoja jäänyt.

räpsä
*
*

ViestiKirjoittaja räpsä » 14 Marras 2007 22:20

Minusta turvallisuusongelmat ja koulutustarve ovat nykymaailmassa tosiasia. Meidän yhtiössä on ollut vapaaehtoista koulutusta asian tiimoilta ja sen pohjalta on annettu informaatiota tiedotteiden muodossa. Väkivalta on lisääntyvä uhka varsinkin suurissa kaupungeissa ja siihen pitää koulutuksessa kiinnittää huomiota entistä enemmän. Kysymys on työturvallisuudesta ja samalla matkustajien turvallisuudesta. Minä en ole 24 vuoden aikana joutunut kertaakaan käyttämään voimakeinoja eikä minusta siihen taitaisi ollakaan, eipä ole vielä ollut uhkaavia tilanteitakaan mutta ehkä jo huomenna...

Palaa sivulle “Tie & Liikenne”