Kylänraititlle tehdä itse aikataululappunen?

Aikatauluihin liittyvää keskustelua.
034
On kiittänyt: 14 times
On kiitetty: 4 times

Kylänraititlle tehdä itse aikataululappunen?

ViestiKirjoittaja 034 » 04 Heinä 2010 09:55

Pikkuisten kylien varrella menevät bussivuorot. Niitä ei kuitenkaan mainita pikkukylien pysäkeillä niin onko kielettyä pitää itse omaa aikatauluarkkia pysäkin (tai ilmoitustaululla kun pysäkissä kielletty) seinässä jota päivittää? Itse ajattelisin että täysin sallittua kun olen vielä paikkallisia niin tunnen vuorot hyvin ja tiedän varmasti kulkevat vuorot. Kerran joku oli ottanut liikennöitsijän vihosta kopion mutta joku on sen repinyt niin ajattelin itse sellaisen väsätä kesä asukkaitakin ajatellen :) Onkos logojen ja web osoitteiden mainitseminen sallittua?

Tunni
On kiittänyt: 3 times
On kiitetty: 6 times

Re: Kylänraititlle tehdä itse aikataululappunen?

ViestiKirjoittaja Tunni » 04 Heinä 2010 10:44

Tuohan on hyvä idea! Netissä on varmasti tarjolla valmiita aikatauluja, joita voi tulostaa ja viedä pysäkille. Jos kokoat aikataulut itse (ei kai sitä kukaan voi kieltääkään), muista pitää ne ajan tasalla ja varmistaa pariin kertaan, että niissä ei ole virheitä. En suosittele laittamaan liikennöitsijöiden logoja, koska silloin tulee käsitys että aikataulut ovat ko. liikennöitsijän itse toimittamat. Älä myöskään millään tavoin "mainosta" mitään bussifirmaa/tiettyä vuoroa tai laita aikatauluun mitään muuta mikä ei siihen kuulu. Liikennöitsijän nettiosoite on toki hyvä olla, jotta sieltä voi käydä varmistamassa kulkevat bussivuorot.

asiakaspalvelija
On kiitetty: 35 times

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 04 Heinä 2010 15:25

Ajatus on periaatteessa hyvä ja nähty toteutettunakin muutaman kerran. Käytännössä vaan osoittautunut erittäin huonoksi kun sen aikataulun esille laittaja sitten unohtaa päivittää tai ottaa vanhentuneet pois. Niinpä oli Helsingissä Katajanokan terminaalin pysäkkitolpassakin monta vuotta sama ja lopulta pahasti vanhentunut aikataulukooste hienossa suljetussa taulussa hämäämässä asiakkaita. Aika monta kiukkuista purkautumista itsekin kuulin kun luvattu bussi ei kulkenutkaan. Pienellä nurkkaan präntättyä voimassaoloaikaa ei asiakas huomaa katsoa kiireessään. Em. aikataulukooste ei ollut Matkahuollon eikä ainakaan edustamani liikennöitsijän laittama, kesti aikansa ennen kuin saatiin joku (ehkä Helsingin Satama?) se sieltä työkaluillansa poistamaan.

Eli ÄLÄ laita omia aikatauluja pysäkeille, pidä aikataulua taskussa tai kännykässä ja jaa aikatauluvihkosia vaikka kavereillekin mielummin.

Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
On kiittänyt: 63 times
On kiitetty: 54 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Arktiset » 04 Heinä 2010 16:16

Tai sitten laitettava teksti heti ylös ja suht isolla, että aikataulu voimassa ainakin siihen ja siihen asti.
Samalla kannattais olla maininta, ettei aikataulun liimaaja vastaa virheistä.
Mainita kannattaisi myös, että katso ajantasalla olevat aikataulut http://www.matkahuolto.fi tai liikennöitsijän sivuilta.
Aina on silti riski, että ihmiset uskoo siihen lappuun liikaa ja käy kuten asiakaspalvelija yllä kertoikin.
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

asiakaspalvelija
On kiitetty: 35 times

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 04 Heinä 2010 17:55

Ei ihminen tule katsoneeksi voimassaoloaikaa eikä varsinkaan "liimaaja ei vastaa virheistä" juttuja kun etsii omaa vuoroaan. Kiukut ja haukut ja menetetyn maineen saa joka tapauksessa liikennöitsijä joka on täysin syytön jonkun aikatauluaktivistin sooloiluihin.

Palaa sivulle “Aikataulut”