JNo-kuvia

Linja-autokuvia ja niistä keskustelua. Käyttäjät saavat vapaasti laittaa kuvia esille.
JNo
***
***
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Elo 2007 09:37
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 17 times

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja JNo » 13 Loka 2017 06:46

Arkistojen aarteisiin on lisätty parisenkymmentä lähinnä 1996 - 2004 otettua kuvaa Porin Linjojen kalustosta.
1 - 30
31 - 77

JNo
***
***
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Elo 2007 09:37
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 17 times

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja JNo » 17 Loka 2017 15:43

Jälleen kuvakatsaus muutosten Hämeenlinnasta. Palokunnankadulla bussit kulkevat nyt sekä itään että länteen. Tämän jälkeen ei liene odotettavissa enää yhtä mittavia muutoksia paikallisliikenteessä, ainakaan ihan lähiaikoina.

17.10.2017

JNo
***
***
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Elo 2007 09:37
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 17 times

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja JNo » 12 Marras 2017 19:57

Lokakuun kuvia Tampereelta ei olekaan tätä ennen esitelty tässä ketjussa.

19.10.2017

Avatar
killerpop
*******
*******
Viestit: 1212
Liittynyt: 10 Syys 2006 22:32
Paikkakunta: Tampere
On kiittänyt: 42 times
On kiitetty: 49 times
Viesti:

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja killerpop » 12 Marras 2017 20:05

JNo kirjoitti:Lokakuun kuvia Tampereelta ei olekaan tätä ennen esitelty tässä ketjussa.

19.10.2017

Näemmä Paunu #117 peräpääkin on saanut kaivatun korjauksen. Parilla Transdev-taustaisella autolla oli vähän huono alku Tampereella, sekä #117 että #118 menetti paloja vain pari viikkoa maalaamisen ja linjalla ensiesiintymisen jälkeen

Liittyy https://www.instagram.com/p/BY_oKwgnD0C/

JNo
***
***
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Elo 2007 09:37
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 17 times

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja JNo » 28 Marras 2017 10:11

Marraskuun kuluessa Arkistojen aarteita on täydennetty parhaan mukaan. HKL-kansiota on erityisesti päivitetty viime viikkojen aikana, joskin monet kuvat sisältävät melkoista romurautaa.

TKL on parhaillaan työn alla, mutta voihan senkin sisältöä käydä vilkaisemassa jo nyt, onhan kansiossa jo jonkin verran tavaraa, myös viime päivinä täydentyneen materiaalin osalta.

JNo
***
***
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Elo 2007 09:37
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 17 times

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja JNo » 29 Marras 2017 17:08

TKL:ää on nyt päivitetty lisää ja tavoite on se, että vielä tämän vuoden puolella tulisi täydennystä. OmniCityistä on aivan varmasti muistakin dioja kuin #408:sta. Myös Volvo 7000 -nivelet ovat työlistalla.

sisumies
*******
*******
Viestit: 1435
Liittynyt: 20 Marras 2008 12:26
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja sisumies » 29 Marras 2017 23:32

Voitko kertoa HKL:n bussien junakuljetuksesta jotakin?

JNo
***
***
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Elo 2007 09:37
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 17 times

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja JNo » 30 Marras 2017 09:12

sisumies kirjoitti:Voitko kertoa HKL:n bussien junakuljetuksesta jotakin?
Jo vain. 1980-luvulla Helsingin kaupungin liikennelaitokselle syntyi vuosikymmenen ensimmäisen puoliskon hankintatauon seurauksena melkoinen paine kunnostaa 1970-luvulla tullutta bussikalustoa. Etenkin Wiima K100-koriset bussit olivat peruskunnostuksen tarpeessa. Toisaalta sitä vanhemmat bussit olivat suureksi osaksi poistovuorossa muutenkin, niin K100:t olivat nimenomaan ne, jotka kaipasivat isompaa kunnostusta, kun kerran uudempaa kalustoa ei juurikaan ollut ja liikennettä piti pyörittää metron tulostakin huolimatta.

Suurin osa koriremonteista tehtiin omalla keskuskorjaamolla Ruskeasuolla. Keskuskorjaamo sijaitsi Ruskeasuon varikkoalueella, mutta ei hallinnollisesti kuulunut pelkästään Läntiselle autoliikenneyksikölle, vaan palveli koko HKL:n bussiliikennettä. Täyskorjaukset (HKL:n ammattislangin mukaisesti välikorjaukset) muuttuivat aina vain perusteellisemmiksi vuoden 1986 jälkipuoliskosta alkaen. Vanha kori purettiin lähes luurangoksi ja tilalle tuli käytännössä uusi kori, joskin entistä vastaavaksi. Korjattavaakin alkoi olla entistä suuremmat määrät. Osa töistä jouduttiin teettämään liikennelaitoksen ulkopuolella. Pisimmän matkan päähän korjattavaksi vietiin joukko Sisuja vm. 1976 - 77 Erikoiskori Oy:lle Iisalmeen. Siellä uudistettiin myös yhden tuuppari-Volvon (AHM-601) kori vuonna 1987. Iisalmeen matka on jo niin pitkä, että bussien siirto sinne ja takaisin katsottiin mielekkäimmäksi hoitaa rautatierahtina. Siksi kuvastossani näkyy pari Sisua VR:n Occ-tavaraunujen päällä kyydissä.

Jokunen vastaava Wiima peruskorjattiin Wiimalla Vantaalla, ja yksi jopa Kutterilla Espoossa. Ylivoimaisesti suurin osa kunnostuksista tehtiin omalla Keskuskorjaamolla Ruskeasuolla, mutta kuten totesin, tietty osa ruuhkahuipusta purettiin ulkoistetusti - jopa niin että kuljetuksissa jouduttiin turvautumaan rautatierahtiin. Junaan lastaaminen tapahtui Herttoniemen tavara-asemalla, jota ei enää ole ja jonne ei enää ole edes rautatietäkään. Herttoniemi sijaitsee Helsingin itäosissa, joten ei ihme että valtaosa junalla kuljetetuista busseista oli Itäisen autoliikenneyksikön eli Vartiokylän varikon eli Varhan busseja.

JNo
***
***
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Elo 2007 09:37
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 15 times
On kiitetty: 17 times

Re: JNo-kuvia

ViestiKirjoittaja JNo » 14 Joulu 2017 07:07

TKL:ää on päivitetty jälleen viime päivinä arkistojen aarteisiin, tarkoittaen pääasiassa 2000 - 2004 otettuja dioja. Kuvat etenevät kansiossa bussien järjestysnumeroiden mukaisessa järjestyksessä, mutta sieltä ne kaikki löytyvät eri kohdista. Kunkin kuvan alla näkyy se päiväys, jolloin kuva on kansioon lisätty. TKL-kansio siis tässä.


Palaa sivulle “Linja-autokuvat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 609 ja 3 vierailijaa