Linja-autonkuljettan lakkeja myynnissä

Linja-autoihin liittyviä myynti-ilmoituksia.
Tähän osioon foorumilaiset voivat jättää omia ilmoituksia. (Ostetaan, myydään, vaihdetaan ja annetaan)
ssutinen
*
*

Re: Linja-autonkuljettan lakkeja myynnissä

ViestiKirjoittaja ssutinen » 09 Marras 2010 07:54

Invalidimatkustaja kirjoitti:Minulla olisi kontakteja Liettuaan teettää lakkeja ja vaikkapa mittatilauspukuja kuljettajille.
Itse olen teettänyt kashmirvillaisen puvun silkkisellä vuorella talveksi.
...
Tietääkö kukaan kontakteja, minne voisi tarjota?

Millaisessa roolissa toimit tässä asiassa? Ootko puuhamiehenä järjestämässä kimppatilausta vai onko sulla tarkoitus välittää maksua vastaan tilauksia tuonne Liettuaan? Jos eka vaihtoehto, niin minä saattaisin ainakin tuollaisen villakangaspuvun kyllä tilata, jos se on laadukas, tyylikäs ja järkevän hintainen. Ja kyllä myös salkut, kengät ja taukotuvat kiinnostaa, jos hinta on kohdallaan. Mutta jotain konkreettisempaa pitäis noista olla saatavilla - kuvia ja hintoja - ei mahda kukaan muuten oikein kunnolla innostua ajatuksesta.

Sitä vain jäin miettimän, että mitenkähän mittatilauspuku tehdään ilman fyysisiä mittauksia...

§

Invalidimatkustaja
**
**

ViestiKirjoittaja Invalidimatkustaja » 10 Marras 2010 11:27

ssutinen kirjoitti:
Invalidimatkustaja kirjoitti:Minulla olisi kontakteja Liettuaan teettää lakkeja ja vaikkapa mittatilauspukuja kuljettajille.
Itse olen teettänyt kashmirvillaisen puvun silkkisellä vuorella talveksi.
...
Tietääkö kukaan kontakteja, minne voisi tarjota?

Millaisessa roolissa toimit tässä asiassa? Ootko puuhamiehenä järjestämässä kimppatilausta vai onko sulla tarkoitus välittää maksua vastaan tilauksia tuonne Liettuaan? Jos eka vaihtoehto, niin minä saattaisin ainakin tuollaisen villakangaspuvun kyllä tilata, jos se on laadukas, tyylikäs ja järkevän hintainen. Ja kyllä myös salkut, kengät ja taukotuvat kiinnostaa, jos hinta on kohdallaan. Mutta jotain konkreettisempaa pitäis noista olla saatavilla - kuvia ja hintoja - ei mahda kukaan muuten oikein kunnolla innostua ajatuksesta.

Sitä vain jäin miettimän, että mitenkähän mittatilauspuku tehdään ilman fyysisiä mittauksia...

§

Sellaisessa roolissa olen itse, että naisystäväni siellä on vaatedesingeri tehnyt mm. hääasuja, .pukuja, balettiasuja, oopperan kapelimestarin esiintymisasuja ja meidän tavallisten ihmisten mukavia asusteita) ja hänellä on räätäleitä ja käsinneulojia.
Maksun hän toki töistään ja materiaaleista haluaisi, mikä on minun mielestäni aika luonnollista.
Erilaisia villakankaitten laatuja on monenlaisia, siinä olet täysin oikeassa.
Hänellä on periaatteenaan, ettei hyvää työtä pilata huonoilla materiaaleilla.
Hän tulee Helsinkiin marraskuun lopulla ja lähdemme Liettuaan Joulun viettoon 15,12, eli sillä välillä voisi mittailla....
Hinta parhaista materiaaleista tehdessä nousee luonnollisesti yli halpojen materiaalien.
Naisväelle tehtyä desingiä on Helsingissä nähtävillä esim. Karjala-talon Joulumyyjäisissä lauantaina 11.12. 2010.Toki olen itsekin siellä hänen tekemä puku päällä tulkkina, sillä kaikki suomalaiset asiakkaat eivät osaa Englantia.

Kenkien hinnoista voin sanoa sen, että hieman vajaalla 100 eurolla saan Vilnassa eräältä suutarifirmalta mielestäni paremmat mittatilatut kengät, kuin Helsingistä Mannerheimin varrelta 230 eurolla ostamani ovat.

Yhdelle kaverilleni tulee hirsitalo 34800 eurolla. Hinnan säästö n. 17.000 - 18.000 euroa samaan laatuun suomalaisen tehtaan toimittajan tekemänä verrattuna.

Luonnollisesti tuota varten on maahantuontiyhtiö mm. kuluttajasuoja-asioita varten, pitäähän ostajankin asema turvata ja hyvin harva ihminen osaa löytää ulkomailla parhaan hinta/laatusuhteen ilman tutkiskeluja.
Minä olen käynyt Vilnassa säännöllisesti n. 3-4 vuotta. Tänä vuonna 10 kertaa ja pisin visiitti oli 2 kuukautta.
Itselleni on kuitenkin hyvin tärkeätä se, että ammattitaitoisilla ihmisillä olisi töitä... nimimerkkini kun kertoo varmasti "sosiaalisen statukseni työelämässä".

Huhtikuu -syyskuun alkupuoli on muuten upea kausi matkailla Liettuassa.
Jos jollekin tarjoutuu vaikka kuljettajana keikka, niin suosittelen!
Hyvät neuvot ovat ilmaisia.... jos sellaisia voin löytää!
Invalidimatkustaja
Luotan liikenteen ammattilaisiin!

onnikkakuski
*
*

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 20 Tammi 2011 16:24

Mie aattelin kertoa tähän vähän lakkihommasta. Siis lakkejahan saa :safor , kokardista sanothin, että ovat valmistuksessa. Saahaan kohta :) .
Mie kävin tillaamassa roteerausliikheestä muutaman kokartimerkin kankhaisena. Nyt tilasin niin, ettei niistä tule pelkkää merkkiä vaan voi ommella suohran polethin tupeksi. Eikä ole reunusta - jossaki näissä praatissa on kua merkistä jossa reunus on.
Ilman tuota syrjäneulosta soli minusta hyän näkönen. Kyllä nuo merkikki mennee, mutta tahtoo liima pyykissä pettää - semmosta son

turvalista rathaan firrausta
terv onnikkakuski
laiskuus luo uutta

ToukoJapani

ViestiKirjoittaja ToukoJapani » 20 Tammi 2011 21:47

onnikkakuski kirjoitti:Mie aattelin kertoa tähän vähän lakkihommasta. Siis lakkejahan saa :safor , kokardista sanothin, että ovat valmistuksessa. Saahaan kohta :) .
Mie kävin tillaamassa roteerausliikheestä muutaman kokartimerkin kankhaisena. Nyt tilasin niin, ettei niistä tule pelkkää merkkiä vaan voi ommella suohran polethin tupeksi. Eikä ole reunusta - jossaki näissä praatissa on kua merkistä jossa reunus on.
Ilman tuota syrjäneulosta soli minusta hyän näkönen. Kyllä nuo merkikki mennee, mutta tahtoo liima pyykissä pettää - semmosta son

turvalista rathaan firrausta
terv onnikkakuski

Saisiko saman suomeksi. :?

onnikkakuski
*
*

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 21 Tammi 2011 10:00

Kiitoksia. (Soon tuo toorniojokilaakson murre sekottamassa)
Minä ajattelin kertoa kuljettajan lakkien hankinnasta. Lakkeja on siis saatavilla (niin talvi-, kuin koppalakkeja ja suikkaa), kokardin toimituksesta kerrottiin, että ovat valmistuksessa. Tulevat lähiaikoina myyntiin.
Itse tilasin brodeerausliikkeestä kokardimerkkejä kankaalle brodeerattuina (ommeltuna).
Tilasin niitä niin, että merkki on ommeltu suoraan niin isolle kankaalle, että siitä voi ommella polettitupen, siis saa merkin olkapäille (täällä on kuva jossakin siitä tai voin lähettää kuvan jos joku sitä haluaa, sillä en osaa laittaa kuvaa keskustelupalstalle).
(Olen käyttänyt polettimerkkiä paidassa ja etenkin kesällä kun en viitsinyt lakkia pitää. Sain asiakkailta erittäin hyvää palautetta, suorastaan kiitosta kuljettajan helposta tunnistamisesta).
Tässä nyt valmistettavana olevassa kankaisessa (eri kuin kokardi) "LA"- kokardimerkissä ei ole reunusta kuten ennen oli. Joten kuva on näyttävämpi.
Ilman tuota reunaneulosta, minun mielestä siitä tuli jopa parempi. Tosin merkki oli ihan hyvä ennenkin, mutta merkki oli liimattuna erilliseen polettituppeen ja liimaus tahtoi pesussa irrota. (Tulevassa ajatuksessa ei tuota pelkoa ole)

turvallista renkaan pyörintää
terv onnikkakuski

Ps. sulkeissa olevat on lisätty
laiskuus luo uutta

m.k
**
**

ViestiKirjoittaja m.k » 21 Tammi 2011 12:28

Niin onko niitä kokardeja nyt sitten ihan myydä asti vai tuleeko vaan ittelles? Ja jos on myydä asti niin mulle yks tulis tarpeeseen...

onnikkakuski
*
*

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 21 Tammi 2011 17:19

Kyllä, metallisia kokardeja tulee myyntiin lähiaikoina Lakkitehdas Pajusen kautta ja kangasmerkkejä on voinut tilata jo syksystä puh 0163560190
laiskuus luo uutta

ToukoJapani

ViestiKirjoittaja ToukoJapani » 23 Tammi 2011 17:53

onnikkakuski kirjoitti:Kiitoksia. (Soon tuo toorniojokilaakson murre sekottamassa)
Minä ajattelin kertoa kuljettajan lakkien hankinnasta. Lakkeja on siis saatavilla (niin talvi-, kuin koppalakkeja ja suikkaa), kokardin toimituksesta kerrottiin, että ovat valmistuksessa. Tulevat lähiaikoina myyntiin.
Itse tilasin brodeerausliikkeestä kokardimerkkejä kankaalle brodeerattuina (ommeltuna).
Tilasin niitä niin, että merkki on ommeltu suoraan niin isolle kankaalle, että siitä voi ommella polettitupen, siis saa merkin olkapäille (täällä on kuva jossakin siitä tai voin lähettää kuvan jos joku sitä haluaa, sillä en osaa laittaa kuvaa keskustelupalstalle).
(Olen käyttänyt polettimerkkiä paidassa ja etenkin kesällä kun en viitsinyt lakkia pitää. Sain asiakkailta erittäin hyvää palautetta, suorastaan kiitosta kuljettajan helposta tunnistamisesta).
Tässä nyt valmistettavana olevassa kankaisessa (eri kuin kokardi) "LA"- kokardimerkissä ei ole reunusta kuten ennen oli. Joten kuva on näyttävämpi.
Ilman tuota reunaneulosta, minun mielestä siitä tuli jopa parempi. Tosin merkki oli ihan hyvä ennenkin, mutta merkki oli liimattuna erilliseen polettituppeen ja liimaus tahtoi pesussa irrota. (Tulevassa ajatuksessa ei tuota pelkoa ole)

turvallista renkaan pyörintää
terv onnikkakuski

Ps. sulkeissa olevat on lisätty

Kiitoksia käännöksestä. Nyt ymmärtää etelän mieskin paremmin mistä oli kyse. Itse en merkkiä sen paremmin kuin lakkiakaan tarvitse kun on tuo ala vaihtunut toiseen. Mutta tätä foorumia tulee kuitenkin seurattua ja on paljon aiheita jotka kiinnostavat vaikka en ole "ison ratin" takana ollut pariin vuoteen.

onnikkakuski
*
*

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 09 Helmi 2011 18:17

Mie aattelin kertoa teile, että kokardeja saa.
samoin ko koppa- ja talvilakkejakin.
Kokardia ja lakkia löytyy Pajunen Oy:ltä puh +358(0)25721082.
email pajunen@pajunen.fi

Poletteihin linja-autonkuljettajan merkkejä olen tilannut Rovaniemeltä Broderaus KK puh 016 3560190
Poleteista on kuvakin jossakin täällä - nyt tosin tilasin niin, että merkki on brodeerattu suoraan reilun isolle kankaalle eikä siinä ole "kehää" kangasta on niin reilusti, että voi ommella "tupen". Polettituppeen liimaamalla kiinnitettävä merkki tahtoi irrota pesussa - laitetaan tästä uudesta kuva jossain vaiheessa.
Tämä uusi "systeemi" on varmasti parempi

terv onnikkakuski
laiskuus luo uutta

LahtiScania
On kiittänyt: 16 times
On kiitetty: 8 times

ViestiKirjoittaja LahtiScania » 19 Helmi 2011 16:41

Tässä viikolla Pajuselta saapui paketillinen uusia lakkeja, kokardeilla varustettuna. :safor
Kansan syvistä riveistä on kuulunut, että kovasti noihin on tyytyväisiä oltu näillä helmikuun helteillä. :toimittaja
Kuvaan eksynyt myös yksi vanha yksilö
Scania OmniExpress - King Of The Road

onnikka-bongaaja
On kiittänyt: 3 times
On kiitetty: 9 times

ViestiKirjoittaja onnikka-bongaaja » 20 Helmi 2011 10:57

eikös noissa uloimmissa lakeissa ole ihan väärän väriset nauhat, koska kuljettajallahan piti olla hopeanväriset?

LahtiScania
On kiittänyt: 16 times
On kiitetty: 8 times

ViestiKirjoittaja LahtiScania » 20 Helmi 2011 17:20

onnikka-bongaaja kirjoitti:eikös noissa uloimmissa lakeissa ole ihan väärän väriset nauhat, koska kuljettajallahan piti olla hopeanväriset?

Kyllähän kuljettajan lakkiin kuuluu hopeanväriset nauhat, kuten keskimmäisissä.
Silti noissa uloimmissa on ihan oikean väriset nauhat...
Scania OmniExpress - King Of The Road

m.k
**
**

ViestiKirjoittaja m.k » 24 Helmi 2011 13:32

Nopeasti kuljetti posti kokardin, ja hyvää työtä kyllä eikä ole hinnalla pilattu! Lakki meni vielä suutarille hikinauhan uusintaan ja muutenkin pientä ehostusta - johan tuo ehti papan päässä yhden uran ollakin... Tällä viikolla pitäis olla valmis ja ens viikoksi lupasi lauhempaa ilmaa, joten voi hyvinkin olla että tulee otettua käyttöön!

Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
On kiittänyt: 63 times
On kiitetty: 54 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Arktiset » 23 Maalis 2011 15:38

Välitänpä tämmöisen viestin...

Terve

Ajattelin laittaa ihan kuvan lakeista ja tuosta polettiajatuksesta teille nähtäväksi ja arvioitavaksi.
Lakki ja kokartijuttu on ok - siis "vanha" nostettu uuvelheen käythön.
Mutta tuo polettijuttu on uutta. Mie itte tykkään polettijutusta ko käytän hyvin vähän lakkia. Kuljettajan lakkia olen nyt opetellu käyttämhän ulkona, en ajossa.
Mutta kesälä ja lämpiminä aikoina mie tykkään, että poleteissa olevat merkit olisivat mukavia kuljettajan tunnistamiseksi - eikä tarttis lakkipäässä kävellä, tosin molemat hyviä.
Nyt olen yrittänyt selvitellä sitä, että voiko merkin ottaa nuin vain käyttöön poletissa vai olisiko se jossakin "hyväksytettävä" tms. Kuka tietää ja mitä arveletta.
Oheisessa kuvassa on minun käyttämät lakit ja poletit.

Kuva

terv onnikkakuski
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

onnikkakuski
*
*

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 22 Touko 2011 14:30

Tervehdys jälleen

Laitoin Wikipediaan kysymyksen tuosta edellä olevasta kokardijutusta. Ja sain erittäin asiallisen vastauksen - luotan siihen ja alan käyttämään olkapäällä olevaa kuljettajan kokardia.
Tässä vastaus, uskon etten tee vääryyttä vastaajalle kun kopion hänen vastauksen tähän.

"Kokardia voi käyttää missä yhteydessä vain. Linja-auton kuljettajalla on todellakin virallinen virkapuku, mutta sitä käyttää vuosi vuodelta vähemmän kuljettajista. Kunhan sitä ei halvenneta, ja käytetä kieleteisessä yhteydessä. Siihen liitty kuitenkin vielä tietynlaista "ammattiylpeyttä" monien kuljettajien kohdalla. Itse olen ajannut aikoinaan linja-auton kuljettamiseen oikeuttavan ajokortin. Suomen puolustusvoimien kokardiakin voidaan käyttää missä vain ja millä tavoin vain, sen käyttöä siiviileitä ei ole mitenkään lailla kielletty, mutta kriisitilanteessa sen käyttäminen saatetaan rinnastaa "lailliseen sotilaaseen". Mirgon 19. toukokuuta 2011 kello 20.58 (EEST)"

Forum-keskustelua kuskien lakeista ja virkapuvuista: viewtopic.php?f=22&t=1057 --J 19. toukokuuta 2011 kello 21.19 (EEST)

Turvallista rathaan firrausta

Palaa sivulle “Myyntinurkka”