Linja-autonkuljettan lakkeja myynnissä

Linja-autoihin liittyviä myynti-ilmoituksia.
Tähän osioon foorumilaiset voivat jättää omia ilmoituksia. (Ostetaan, myydään, vaihdetaan ja annetaan)
onnikkakuski
*
*

Re: Linja-autonkuljettan lakkeja myynnissä

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 11 Kesä 2010 17:54

Jo vain kankhaisena saapi jo nyt. Itte käytän kankhaista poleteissa, toishaalta vois aatella pusehroon suurempana hihamerkkinä.
Lakhiin tarkoitettua metallista kokardia kannattaa kysästä lakkivirmasta.
Olen lähättänny tästä mailia kans linja-autoliithon ja kyselly heän mielipiettä asihhan. Ei ole vielä tullu vastausta.

terv onnikkakuski
laiskuus luo uutta

m.k
**
**

ViestiKirjoittaja m.k » 18 Kesä 2010 18:29

Matkahuollolle soittelin tuosta kokardista aikasemmin keväällä, kaverin nimeä en muista kenen kanssa olin puheissa mutta paljon oli heille/hänellekin tullut kyselyjä, ja minulle jäi sellainen vaikutelma nyt tästä lakkiasiasta ettei olisi lainkaan poissuljettua saada jossain vaiheessa ostettua lakkeja sekä kokardeja myös Matkahuollosta... Kokardia olisi omakin lakki vailla, tarttis kyllä lakkikin hieman parsimista joten ensin se suutarille ja sitten katella kokardi.

Rasbelin
**
**

ViestiKirjoittaja Rasbelin » 25 Heinä 2010 23:54

Laitan omankin lusikkani soppaan ja yhteenvedon muodossa kerron mitä tietoa minulle on kertynyt aiheeseen liittyen omien selvittelyideni kautta...

Virkalakin saatavuus virallista kautta on nolla, sillä MH lopetti valmistuttamisen useampi vuosi sitten. No sehän oli jo tiedossa. Pajusen tekemä lakki olisi nyt näemmä se ainoa tällä hetkellä helposti saatavissa oleva lakki. Jos sellaisen tilaa, niin kannattaa olla tarkkana punosnauhan väristä. Hopea on kuljettajien väri ja kulta on ajomestareiden ja muiden toimihenkilöiden väri. Vanhana 60-70-luvun ohjesääntönä on, että ylempää nauhaa ei tule laittaa kokardin yläpuolelle. Silloinen MH:n/LAL:n kouluttaja totesi aikanaan, että se on hevosmiesten tapa. Minusta molemmat seikat ovat varsin itsestäänselviä, mutta jos kerran haluaa olla nostalginen ja käyttää virkalakkia, niin toki tietty korrektius on paikallaan. :)

Miten olikaan suikan suhteen? Onko joku pyytänyt sellaista lainaan, jotta saataisiin sellainen malliksi Pajuselle? Itseäni ruvennut tuo suikka kiehtomaan, nyt kun niitä näkee eritoten Helsingissä edustavimmissa tilanteissa poliisin käytössä ja onhan sitä tullut kuultua juttuakin suikkapäisistä safööreistä. Sisäinen Reinikainen herännyt tjsp. ;)

LAL:n kokardienkin valmistus on MH:n Kalevi Mäkisen mukaan loppunut, eikä niitä ole enää MH:n varastossa ollut vuosiin. Tämäkin oli jo toki tiedossa täällä. Kuitenkin hänen mukaansa niitä voisi vielä löytyä jotain yksittäisiä vanhoilta MH:n linja-autoasemilta. Osa täällähän on löytänytkin omansa alennushintaisena varastojen poistomyynneistä, eli näitä on selvästi perinteisillä linja-autoasemilla ollut jemmassa. Itse en ole ehtinyt soitella ja selvittää missä vielä voisi olla kokardi/kokardeja jemmassa, joten tuoreita havaintoja ottaisin itsekin mielelläni vastaan. Täytyy jossain vaiheessa yrittää ehtiä kunnostautua asiassa.

Mitä tulee uusien kokardien teettämiseen, niin itse olen saanut sellaisen suosituksen, että siihen ei kannattaisi ryhtyä ilman LAL:n lupaa, vaikka en usko sen olevan iso ongelma ja eihän suullisen luvan pyytäminen edes olisi iso vaiva. Olisi vaan tosiaan oltava sitten valmiiksi kirjalla iso tilauskanta, jotta saisi teetettyä mallin mukaan.

Tosiaan tilanne nyt tällä hetkellä on sellainen, että uusia lakkeja tai kokardeja ei ainakaan MH:n tilaamana ole tulossa, joten tässä tarvitaan omatoimisuutta. Itse nyt lähinnä yritän löytää ensin kokardin, jotta tietäisi onko edes mitään mitä laittaa lakkiin.

onnikkakuski
*
*

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 26 Heinä 2010 09:44

Niimpä niin.
Olen lähättänny linja-autoliitolle kuan jossa on lakki kokarteihnein sekä polettimerkki (sama ko kokarti) paijan poletissa. Se sama kua oli AKT- lehessä joskus loppukevhäästä.
Joka viestin vasthaanotti vastasi, että hän toimittaa sen etheenpäin jollekki.
Tuosta on kulunu semmosen parisen kuukautta aikaa eikä vastausta ole tullu.
Pajuselta en ole kysyny venelakkia, tai suikaksi ko sitä sanothan. Solis pian mukavampi, ainaki hälle joka halvaa pittää lakkia ajaessa.
Kokartin tilantheesta en ossaa sanoa mithän, mutta selvitethän. Onko kokarti linja-autoliiton merkki joka on suojattu......?
Joku kerto, ette LAL:lla olis uusi merkki käytössä.....en mie vain tiä sanoa.
ystävyyelä onnikkakuski

Kroisos Pennonen
On kiitetty: 9 times

ViestiKirjoittaja Kroisos Pennonen » 26 Heinä 2010 16:24

Ennen vanhaan suikkaa käyttivät pääasiassa rahastajat, joskaan suikkapäinen kuljettajakaan ei
ollut mikään ällistyttävä harvinaisuus...
Ja kyllä, jos koppalakki on niin pitää olla kova ja kiiltävä lippa.

onnikkakuski
*
*

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 27 Heinä 2010 10:58

Jo vain kuljettajan lakki on tumman sinistä kangasta, lippa on kiiltävä musta ja nöyri on hopea.

m.k
**
**

ViestiKirjoittaja m.k » 31 Elo 2010 15:35

Mulla ainakin järjestyy tuo kokardi malliksi jos sellaiselle tarvetta on.

bassman
*
*
On kiitetty: 1 time

ViestiKirjoittaja bassman » 31 Elo 2010 20:18

Tällainenkö?

Kuva

:kabus

m.k
**
**

ViestiKirjoittaja m.k » 01 Syys 2010 17:37

Juuri tuollainen

J_J
On kiittänyt: 28 times
On kiitetty: 41 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja J_J » 02 Syys 2010 01:16

bassman kirjoitti:Tällainenkö?

Kuva

:kabus

Notta mistähä v*tusta tuallaasen suikan sais hankittua...
En ole rasisti - olen realisti...

onnikkakuski
*
*

ViestiKirjoittaja onnikkakuski » 02 Syys 2010 08:57

Terve
Mie kehottasin ottamhan yhteyttä lakkitehas Pajuselle puh 0505981057.
Suikan yläreunaa kiertää erivärinen viiva. Mulla on joskus saanu palomiehen suikka ja siinä tuo viiru on punainen, kuten palokunnan housuissa.
Mikä väri olisi sitten linja-autonkuljettajalla. Olisiko se hopea kuten lakin nyöri on.

terv onnikkakuski

bassman
*
*
On kiitetty: 1 time

ViestiKirjoittaja bassman » 04 Syys 2010 10:31

Näissä alkuperäisissä kuljettajain kesälakeissa ei tuota värinauhaa ole lainkaan.

Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
On kiittänyt: 60 times
On kiitetty: 51 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Arktiset » 19 Syys 2010 19:35

Kuva
Tämmönen pyydettiin laittamaan näytille :pollari
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

J_J
On kiittänyt: 28 times
On kiitetty: 41 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja J_J » 21 Syys 2010 11:17

Arktiset kirjoitti:Kuva
Tämmönen pyydettiin laittamaan näytille :pollari

Onko tämä kuvassa oleva lakki nyt näitä uusia, Pajusen tekemiä lakkeja? Vai joku yhtä vanha, kuin kuvassa näkyvä henkilö :iskux
En ole rasisti - olen realisti...

Arktiset
Ylläpito
Ylläpito
On kiittänyt: 60 times
On kiitetty: 51 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Arktiset » 21 Syys 2010 12:36

Ymmärtääkseni ihan uusia lakkeja :)
Arktiset Bussit löytyy myös Twitteristä sekä Facebookista!
Tutustu myös Arktiset Bussit Instagramiin @arktisetbussit

Palaa sivulle “Myyntinurkka”