Eaglet keinuu

Keskustelua linja-autojen eri korinvalmistajista ja yleisestä tekniikasta
Avatar
Pulla
**
**
Viestit: 56
Liittynyt: 19 Helmi 2012 08:45
Paikkakunta: Hämeenlinna
On kiittänyt: 3 times
On kiitetty: 2 times

Eaglet keinuu

ViestiKirjoittaja Pulla » 26 Huhti 2014 15:39

Koska en ole perehtynyt kovinkaan hyvin linja-auton tekniikkaan, niin voivatko jotkut kertoa minulle, että miksi oikeen ne Eaglet "keinuu" sillä tavoin hassusti? Carruksen tai jonkun muun kyydissä en ole ikinä ennen kyseistä juttua huomannut.

Mutta tosiaankin linja-autoasemalla tai liikennevaloissa bussi niinkuin laskee alas ja nousee ylös, laskee alas ja nousee taas ylös. Mikä tämän siis selittää? :D

Oli ehkä sekava viesti, mutta minua todellakin häiritsee tuo syyn tietämättömyys :rillit

Sycorax
*******
*******
Viestit: 1125
Liittynyt: 13 Loka 2006 21:00
Paikkakunta: Tampere
On kiittänyt: 23 times
On kiitetty: 29 times
Viesti:

Re: Eaglet keinuu

ViestiKirjoittaja Sycorax » 26 Huhti 2014 17:15

Tason säätö siellä humpaa eestaas, kyllä samaa on myös carruksissa, alustasta riippumatta...
"Näihin kuviin, näihin tunnelmiin!"

nmmake
***
***
Viestit: 113
Liittynyt: 22 Helmi 2009 13:39
Paikkakunta: Rauma
On kiittänyt: 3 times

Re: Eaglet keinuu

ViestiKirjoittaja nmmake » 26 Huhti 2014 22:15

Aloittaja tarkoittaa varmaan sitä Scanian "ominaisuutta", joka joissain yksilöissä on, eli "jumppaa" aika-ajoin hetken oikeata etunurkkaa kohdilleen, osa matalalattiakatureistakin, Scania-alustaisista tekee tuota todella ärsyttävästi. Mulla jäi kerran myös yks kakkossarjan Irizar tekemään tuota, en ole kyllä toisessa ruotsalaisessa tuollaiseen törmännyt, välillä niissä pikemminkin jää koko keula ylös jostain heitosta...

Eli tasonsäädön ongelmia...

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1363
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 32 times

Re: Eaglet keinuu

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 26 Huhti 2014 23:17

Scanioissa ehkä vähän yleisempi vika mutta kyllä se Volvoihin ja muun merkkisiinkin tulee kun korkeudensäädin välistyy niin paljon että korjaa asentoa liikaa ja sitten pitää korjata toiseen suuntaan.. liikaa. Joskus tulee sellainenkin kiusallinen vika että pysäkille jarruttaessa auton keula painuu luonnollisesti vähän alas, ja sitten jousituksen korkeudensäätö päättää nostaa keulaa. Ja se nosto tapahtuu juuri kun ovi on auennut ja mummo on kiipeämässä kyytiin. Siinä mummo sitten kiroaa mielessään epäkohteliasta kuljettajaa vaikka oli tekniikan syy.


Palaa sivulle “Kori & Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija