Scalan uudistaminen

Keskustelua linja-autojen eri korinvalmistajista ja yleisestä tekniikasta
Passengeri
**
**
Viestit: 62
Liittynyt: 22 Helmi 2012 19:49
Paikkakunta: Tampere
On kiitetty: 3 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja Passengeri » 27 Joulu 2012 17:15

asiakaspalvelija kirjoitti:Ja kun direktiivit muuttuu vähän väliä niin ei niitä vanhoja malleja saisi kilpiinkään enää.

Missä raja muuten kulkee? Jos auto on kerran tyyppihyväksytty, niin milloin tämä hyväksyntä raukeaa? Siis jos mallin tuotanto ei periaatteessa katkea missään välissä. Vai tulevatko uudet vaatimukset voimaan myös jo hyväksyttyihin korimalleihin tietyllä viiveellä?

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1378
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 28 Joulu 2012 02:52

No ainakin päästöluokat uudistuvat tasaiseen tahtiin, vaatii yleensä koriinkin jotain muutoksia laitteiden lisääntyessä ja jäähdytysilmavirran varmistamiseksi. Ja onhan niitä erinäisiä muitakin vaatimuksia tullut jossa joku varuste tai muutos vaaditaan tietystä päivämäärästä alkaen rekisteröityihin, esim. digipiirturi. Ja taas pitäisi suunnitella muutoksia tuotantoon. Toisaalta pitäisi olla "naftaliinimallin" työkalut ja ammattitaitokin tallella jos niitä haluaisi tehdä. Sitten vielä jos sen pitäisi olla kannattavaa bisnestäkin...

toppila
***
***
Viestit: 181
Liittynyt: 08 Elo 2008 07:34
On kiittänyt: 12 times
On kiitetty: 2 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja toppila » 28 Joulu 2012 14:19

Passengeri kirjoitti:
asiakaspalvelija kirjoitti:Ja kun direktiivit muuttuu vähän väliä niin ei niitä vanhoja malleja saisi kilpiinkään enää.

Missä raja muuten kulkee? Jos auto on kerran tyyppihyväksytty, niin milloin tämä hyväksyntä raukeaa? Siis jos mallin tuotanto ei periaatteessa katkea missään välissä. Vai tulevatko uudet vaatimukset voimaan myös jo hyväksyttyihin korimalleihin tietyllä viiveellä?


Menevät vuosittain kiristyvinä vaatimuksina eli yleensä niin että "...vaatimus tulee täyttää 1.1. alkaen...jne".
Muutoin kerran tyyppihyväksytty A-Ford olisi edelleen käypää kamaa uusien autojen markkinoilla vaikka törmäystestitulokset olisivatkin aika hassun näköisiä.

sisumies
*******
*******
Viestit: 1446
Liittynyt: 20 Marras 2008 12:26
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja sisumies » 17 Tammi 2013 07:28

Viimeiset Scalat ovat saapumassa Helsinkiin.

HSL yrittää kai tosissaan houkutella KA:ta mukaan kilpailuun, koska
sini-valkoisen värityksen lisäksi käyttöön otetaan myös oranssi-valkoinen. :hege

Sopimuskauden loputtua olisi valmiiksi oikeat värit maakuntaan siirtyville busseille,
tosin maalauskuvio erilainen ja sinisen sävy väärä, mutta periaatteessa olisi
helppoa värityksen suhteen siirrellä busseja maakuntaan ja takaisin...

http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutise ... si_news_p3

Avatar
Pulla
**
**
Viestit: 56
Liittynyt: 19 Helmi 2012 08:45
Paikkakunta: Hämeenlinna
On kiittänyt: 3 times
On kiitetty: 2 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja Pulla » 26 Helmi 2013 11:27

Scalan valmistus on nyt siis lopetettu?

sisumies
*******
*******
Viestit: 1446
Liittynyt: 20 Marras 2008 12:26
Paikkakunta: Helsinki
On kiittänyt: 4 times
On kiitetty: 25 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja sisumies » 26 Helmi 2013 13:43

Kyllä, olet ymmärtänyt täysin oikein.

dm32
****
****
Viestit: 400
Liittynyt: 10 Elo 2012 11:44
On kiittänyt: 6 times
On kiitetty: 34 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja dm32 » 03 Touko 2013 09:09

Vuoden 2014 alussa on tulossa markkinoille Omniexpress 320 LE, matalalattia-auto.

TAKAMOOTTORI
****
****
Viestit: 294
Liittynyt: 06 Marras 2008 19:20
On kiittänyt: 7 times
On kiitetty: 7 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja TAKAMOOTTORI » 03 Touko 2013 21:34

Jukelauta, toi on just Se mitä nyt tarvitaan!! Ulkonäkö on tietysti arvoitus, mutta ainakin nykyinen 320 on paljon paremman näköinen verrattuna 340 malliin. Takapään voisi ihan oikeasti suunnitella uusiksi. Varmaan Suomen ja Ruotsin markkinoilla on edelleen riittävästi kysyntää juurikin aavistuksen maalaismalliselle Le-bussille. Hieno uutinen!

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1378
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 03 Touko 2013 21:38

Tulee ainakin "riittävän" järeä esikaupunkibussi siitä. Useampi tonni enemmän kuin muodissa olevat kevytbussit. Koko Omniexpress-malliston keulat ja perät saisi kyllä jo feisliftata modernimmaksi ja huolitellummaksi.

Onko muuten tietoa mikä on tilanne muutama vuosi sitten jo luvatulla premium-lahtelaisella mallilla?

TAKAMOOTTORI
****
****
Viestit: 294
Liittynyt: 06 Marras 2008 19:20
On kiittänyt: 7 times
On kiitetty: 7 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja TAKAMOOTTORI » 04 Touko 2013 09:14

Jaa. No onko nuo muodissa olevat nyt ihan oikeasti niin ihmeellisiä? Niitä pitää verrata juurikin yhtä pieneen ja vähäoviseen vastaavaan, esim. Turussa on 12,3 m pitkiä Scaloja. Toisaalta moni arvostaa hieman "järeämpää", jos vaihtoehtona on koliseva ja rämisevä rimpula, ja jonka osia saa odottaa viikko tolkulla.

Avatar
hammerslide
*****
*****
Viestit: 505
Liittynyt: 20 Helmi 2010 14:41
Paikkakunta: Stadi
On kiittänyt: 26 times
On kiitetty: 11 times
Viesti:

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja hammerslide » 05 Touko 2013 12:30

dm32 kirjoitti:Vuoden 2014 alussa on tulossa markkinoille Omniexpress 320 LE, matalalattia-auto.

Siihen päättyy sitten Lahden Autokorin omien mallien tarina.

asiakaspalvelija
*******
*******
Viestit: 1378
Liittynyt: 09 Elo 2007 00:55
On kiitetty: 35 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 05 Touko 2013 15:56

Kai se päättyi jo silloin kun Scalan valmistus loppui alkuvuodesta? Toisaalta Omniexpressin eri versiot on lahtelaisten omia malleja, myydään vaan Scanian brändin alla.

Ak_81
****
****
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Loka 2010 13:11
On kiittänyt: 12 times
On kiitetty: 8 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja Ak_81 » 05 Touko 2013 19:26

hammerslide kirjoitti:
dm32 kirjoitti:Vuoden 2014 alussa on tulossa markkinoille Omniexpress 320 LE, matalalattia-auto.

Siihen päättyy sitten Lahden Autokorin omien mallien tarina.


Siitähän voi olla monta mieltä oliko se hyvä vai huono asia. Mutta jos ei ole varaa uudistaa kaikkia tuotteita, niin jossain vaiheessa tuo tulee eteen, millä tahansa yrityksellä.
"Those who drive Lahti 400, we salute you"

enrukokko
***
***
Viestit: 143
Liittynyt: 24 Loka 2012 09:28

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja enrukokko » 28 Kesä 2013 12:30

Ak_81 kirjoitti:
hammerslide kirjoitti:
dm32 kirjoitti:Vuoden 2014 alussa on tulossa markkinoille Omniexpress 320 LE, matalalattia-auto.

Siihen päättyy sitten Lahden Autokorin omien mallien tarina.


Siitähän voi olla monta mieltä oliko se hyvä vai huono asia. Mutta jos ei ole varaa uudistaa kaikkia tuotteita, niin jossain vaiheessa tuo tulee eteen, millä tahansa yrityksellä.


Eikö Omni olekaan Lahden oma?

Ak_81
****
****
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Loka 2010 13:11
On kiittänyt: 12 times
On kiitetty: 8 times

Re: Scalan uudistaminen

ViestiKirjoittaja Ak_81 » 30 Kesä 2013 08:53

enrukokko kirjoitti:
Ak_81 kirjoitti:
hammerslide kirjoitti:
dm32 kirjoitti:Vuoden 2014 alussa on tulossa markkinoille Omniexpress 320 LE, matalalattia-auto.

Siihen päättyy sitten Lahden Autokorin omien mallien tarina.


Siitähän voi olla monta mieltä oliko se hyvä vai huono asia. Mutta jos ei ole varaa uudistaa kaikkia tuotteita, niin jossain vaiheessa tuo tulee eteen, millä tahansa yrityksellä.


Eikö Omni olekaan Lahden oma?


Eikös se ole Scanian suunnittelema?
"Those who drive Lahti 400, we salute you"


Palaa sivulle “Kori & Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa