Lahti Scala

Keskustelua linja-autojen eri korinvalmistajista ja yleisestä tekniikasta
asiakaspalvelija
On kiitetty: 35 times

Re: Lahti Scala

ViestiKirjoittaja asiakaspalvelija » 24 Elo 2013 09:20

Nyky-Scanian polkimet on niin kevytkäyttöiset että bussille sopivan sulavan pysähdyksen tekeminen on suorastaan vaikeaa. Tuntuu että pelkkä kengän massa polkimen päällä on liian kova jarrutus. Sillä ei kai niin ole merkitystä että ne on riippuvat eikä lattiaan saranoidut., on vaan liian herkät

Lahdessa laittoivat kaikkiin malleihin nelossarjan Scanian ohjauspylväät liian pystyyn, alustan syy se ei kuitenkaan ole kun ainakin OmniLinkissä ohjauspylväs on oikein sopivasti. KUB-Scalassakin ohjauspylväs on vielä vähän pystymmässä kuin Citywidessä, kuitenkin paremmin kuin vanhoissa.

TM84
*
*
On kiittänyt: 1 time
On kiitetty: 1 time

ViestiKirjoittaja TM84 » 24 Elo 2013 14:35

Mitä nyt itse Scanioilla ajanut olen, niin Scalalla kuin Omniexpressillä, niin ei ainakaan omalla kohdalla ole ollut ongelmia polkimien kanssa.. tietty, jos on ylikoon kenkä, niin se voi vaikuttaa..

Sycorax
On kiittänyt: 24 times
On kiitetty: 29 times
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sycorax » 25 Elo 2013 01:35

En minäkään muista mitään ongelmia, toki se on erilainen ajaa Volvon läppäpolkimien jälkeen mutta sitten kun jalka oppii niin tasaista kyytiä niilläkin saa aikaiseksi. K-Scalan kaasupoljin on kyllä vähän sivussa mutta ei sekään mulla haitannut.
"Näihin kuviin, näihin tunnelmiin!"

Beenari
*
*

ViestiKirjoittaja Beenari » 31 Elo 2013 01:00

Itse olen Scalalla ajellessa oppinut käyttämään jarruja seuraavasti: jarrutan aina samalla voimalla. Nopeasti oppii kuinka pitkän matkan auto tarvitsee ko. voimalla pysähtyäkseen. Sitten vain säädetään sitä milloin aloitetaan jarrutus. Tämä siis esime. pysäkille mentäessä. Muu, yllättävä, liikenne tilanne sitten useimmiten tuottaa semmoisen töksähtävän jarrutuksen.

Samoin olen huomannut että Scala nyökkii kiihdytettäessä (vaihdelaatikon ohjelma). Siitäkin pääsee eroon kun malttaa liikkeelle lähtiessä r a u h a l l i s e s t i painaa kaasupolkimen pohjaan.

Palaa sivulle “Kori & Tekniikka”