Salmelan konkurssi ja kalusto

Oliko ennen kaikki paremmin? Muistoja linja-automatkoista menneiltä vuosilta.
Avatar
Hetku
Avustava ylläpitäjä
Avustava ylläpitäjä
Viestit: 809
Liittynyt: 12 Kesä 2009 22:59
Paikkakunta: Tampere
On kiittänyt: 34 times
On kiitetty: 36 times
Viesti:

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja Hetku » 01 Maalis 2016 19:49

eppuheppu kirjoitti:
Fargo kirjoitti:Missä kunnossa se Delta400 on ja onko vielä 7 kutter olemassa?


Kyllä se kohtuu nipussa näyttäisi olevan, nettivasaran kuvien perusteella. Osaa vähän puuttuu sieltä ja täältä, mut ehkä siitä vielä pelin sais.. Tosin koneesta nyt ei tiedä missä kunnossa se on. Viimeks ku katoin, nii oli ainoa romusarja johon oli huutoja tehty juuri tuo missä on N23 eli Delta 400 mukana.


Viiilaillaan sen verran, että N23 on palossa vaurioita kärsinyt - joskin ajokuntoinen, eikä romu - Kutter 9 ja Delta 400 on S23. ;)

eppuheppu
*
*
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2016 20:38
On kiittänyt: 2 times
On kiitetty: 1 time

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja eppuheppu » 01 Maalis 2016 19:58

Fargo kirjoitti:Viiilaillaan sen verran, että N23 on palossa vaurioita kärsinyt - joskin ajokuntoinen, eikä romu - Kutter 9 ja Delta 400 on S23. ;)


No hittolainen, juuri näin :) Eka kirjoitukseni tänne foorumille, ja heti virhe :) Noo, sattuuhan näitä.

eppuheppu
*
*
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2016 20:38
On kiittänyt: 2 times
On kiitetty: 1 time

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja eppuheppu » 01 Maalis 2016 20:06

Siellähän alkaa Nettivasarassa olemaan ajokuntoisilla vehkeillä jo jonkinlaisia hintojakin - mm. N24 jo 2200€ ja N3 2080€ ...

Mitenhän on, kun ehdoissa lukee, että myyjällä on oikeus hylätä tarjous, nii mahtaako hylätä jos vaan jotain on tarjottu.. Voisin veikata että päätavoitteena on vain saada piha tyhjäksi mahdollisimman vaivattomasti ja nopeasti. Ja kuinkas vanha tuo Tornion tallirakennus on? Kaippa senkin kohtalo purku on, jahka on ensin saatu pihapiiri tyhjäksi.

sami73
*
*
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Helmi 2012 18:26

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja sami73 » 01 Maalis 2016 20:39

Tein tuossa vertailua Oso:n kalustolistaan ja Nettivasaran myynnissä oleviin , niin en löytänyt lähivuosina poistettuja S47 ja N20 sekä palanutta S58 kun palaneet S49 + N14 ovat myynnissä. Tuosta Oso:n listasta löytyy vielä vanhempia poistoja , onkos kellään tietoa onko nämä romutettu : S1 LAJ-960 , ? OHR-111 , ?4 UJR-414 , S6 LTJ-60 , S19 LKX-50 ja S22 LNS-50. Tuosta romuerästä missä myynnissä S5 Boxer -69 ei yhtään tarjousta , olisiko tarvinnut laittaa yksittäin myyntiin kuten Vanaja Kutteri ? :linjuri

eppuheppu
*
*
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2016 20:38
On kiittänyt: 2 times
On kiitetty: 1 time

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja eppuheppu » 01 Maalis 2016 20:55

sami73 kirjoitti:sekä palanutta S58


Olisko siitä oltu vielä pätkässä? tai jos meni vakuutusyhtiölle...?

sami73
*
*
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Helmi 2012 18:26

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja sami73 » 01 Maalis 2016 21:29

eppuheppu kirjoitti:
sami73 kirjoitti:sekä palanutta S58


Olisko siitä oltu vielä pätkässä? tai jos meni vakuutusyhtiölle...?



Samaa itsekin ajattelin mutta näkyy kuvissa Wiiman ja Kutterin välissä.

Star 701
******
******
Viestit: 773
Liittynyt: 28 Marras 2009 23:50
Paikkakunta: Pohjois-Savo
On kiittänyt: 24 times
On kiitetty: 7 times

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja Star 701 » 01 Maalis 2016 22:51

sami73 kirjoitti:
eppuheppu kirjoitti:
sami73 kirjoitti:sekä palanutta S58


Olisko siitä oltu vielä pätkässä? tai jos meni vakuutusyhtiölle...?



Samaa itsekin ajattelin mutta näkyy kuvissa Wiiman ja Kutterin välissä.



Eiköhän tuo palanut Carrus Star 502 (#58) tulla jossakin vaiheessa laittamaan myynti-listoille, mikäli tuosta romusta olisi tarkoitus päästä eroon. Enpä tiedä sitten, että onko vakuutusyhtiö sitten jättänyt lunastamatta tuon raadon tulipalon jälkeen kun kerta Salmelan tontilla on tänäkin päivänä? :hieh

aatu
***
***
Viestit: 154
Liittynyt: 27 Maalis 2011 23:00
On kiitetty: 4 times

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja aatu » 01 Maalis 2016 23:34

Salmelan Tornion varikonkin saisi ostaa. Tuntuu kovalta hintapyynnöltä, mutta eihän se hullu ole joka pyytää jne.
http://static.remax-finland.com/41023039-23

Avatar
Hetku
Avustava ylläpitäjä
Avustava ylläpitäjä
Viestit: 809
Liittynyt: 12 Kesä 2009 22:59
Paikkakunta: Tampere
On kiittänyt: 34 times
On kiitetty: 36 times
Viesti:

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja Hetku » 02 Maalis 2016 01:31

sami73 kirjoitti:Tein tuossa vertailua Oso:n kalustolistaan ja Nettivasaran myynnissä oleviin , niin en löytänyt lähivuosina poistettuja S47 ja N20


#47 (Lahti 300) ja N20 (Kutter 8) taisivat mennä jokunen vuosi sitten Muhokselle joksikin rekvisiitaksi (?). Muistaako joku paremmin? Jotain autoja sinne kuitenkin vasta meni johonkin vähän erikoiseen käyttötarkoitukseen. :)

S14 on kyllä ruostunut harmillisesti. Vielä vuonna 2010 auto oli näin siisti:

Kuva

Ja kyllähän tuo vielä 2012 oli varsin uljas:

Kuva

Loppuvuonna 2011 tuo alkoi pitkän säästämisen jälkeen ajaa Tornio-Oulua ja aika nopeasti kulahti. :(

Vertailun vuoksi äskeisiin viimeinen ottamani kuva autosta vuosi sitten:

Kuva

Sycorax
*******
*******
Viestit: 1136
Liittynyt: 13 Loka 2006 21:00
Paikkakunta: Tampere
On kiittänyt: 24 times
On kiitetty: 29 times
Viesti:

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja Sycorax » 02 Maalis 2016 09:36

aatu kirjoitti:Salmelan Tornion varikonkin saisi ostaa. Tuntuu kovalta hintapyynnöltä, mutta eihän se hullu ole joka pyytää jne.
http://static.remax-finland.com/41023039-23

Ei se mun mielestä ole paha hinta tuollaisesta tontista sillä paikalla, ostaja varmasti löytyy.
Eikö noissa autojen huutokaupoissa ole tekstinä että myydään ilman hintavarausta, ts. korkein huuto voittaa aina? Saa edes joskus pihan tyhjäksi ja vähän rahaa konkurssipesään...
"Näihin kuviin, näihin tunnelmiin!"

Avatar
AB_mobi
Mobiili ylläpito
Mobiili ylläpito
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Elo 2006 20:02
Paikkakunta: Oulu
On kiittänyt: 31 times

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja AB_mobi » 02 Maalis 2016 20:30

Riittääkö tontin puhdistustöihin miljuuna?
Voi olla melko saastunutta maata jos siihen meinaa jotain rakentaa -.-

simppa
*****
*****
Viestit: 686
Liittynyt: 27 Huhti 2007 20:31
Paikkakunta: Oulu
On kiittänyt: 1 time
On kiitetty: 22 times

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja simppa » 03 Maalis 2016 17:11

Torniossa oli arviolta viitisenkymmentä henkilöä: muutama bussipomo, Salmelan ja Netmatkojen nykyisiä ja ex-kuljettajia, harrastelijoita, töllistelijöitä jne. porukkaa. Kylmät hallit olivat aika pimeitä, ei niiden pimeydessä juuri mitään erottanut eikä tullut otettua taskulamppua mukaan. Jonkun innokkaan bongasin kuvaamassa Vanaja-16:n taka-akseliston seutua.

Kyllä kaikki palaneet kamppeet, S58 mukaanlukien, olivat Salmelan omia. Vakuutusyhtiö maksoi kertakorvauksen, mutta kuittasi maksamattomat vakuutuslaskut. Firman tyylille uskollisesti romut jäivät paikalleen eikä kukaan viitsinyt niitä siirtää. Siirtohan olisi pitänyt tehdä koneen avulla ja se olisi maksanut. Ja palaneissa ei juuri ole kuttaperkkaa jäljellä, pelkkää rautaa eli suuntana Kuusakoski tai joku muu romis.

Tontin hintapyyntö on tosiaan aika tolkuton, kun huomioi maaperän todennäköisen saastumisen ja rakennusten purkukuntoisuuden. Motonethan ostatteli kiinteistöä viime vuonna, mutta päätyi ostamaan tontin kaupungilta paljon halvemmalla ja ennenkaikkea ilman riskiä ABC:n vierestä. Kiinteistö on tukevasti kiinnitetty, Tornion tai Kemin Op lienee pantinhaltija.

N23 on kyllä aika romu, kylki kärsinyt, lämmenneiden sivuikkunoiden kestosta ei mitään tietoa, vaihdelaatikko äänsi pahasti ainakin vielä joulukuussa, tehoton pikkukone jne. Tornion kamppeista "paras" lienee N3. Kuvissa kaikki näyttävät hyviltä, mutta lähempää tarkasteltuna kaikki ovat kehnossa kunnossa: penkit toivottoman kuluneita ja likaisia, reikäisiä, rikkinäisiä kahvoja ja runkoja jne. Seinät likaisia ja kuluneita. Ulkoapäin ruosteläiskiä siellä sun täällä, kolhuja, pakkelia, repsottavia listoja ja puuttuvia osia. N14:kin maalipinta pilattu todennäköisesti suruttomalla painepesurin käytöllä - ja sitäkin on tarjottu vain kerran-pari kuussa muutaman letkuvirutuksen ohella. Alkolukot muuten loistavat poissaolollaan - ilmeisesti realisoitu jo kauan sitten.

Simo. Kolmisenkymmentä uteliasta harrastelijoiden ja talon ex-kuskien lisäksi. Moni töryytteli Valmetilla sitä testaten. Joku nuori pyöreäposkinen jäbä istui N22:n rattiin suupielet korvissa ja silmät loistaen peruutti kamppeen ulos, huikeat 15 metriä. Jos tämä tyyppi sattuu lukemaan tätä foorumia, ihan vaan tiedoksi, että kun niinkin vanha bussi käynnistetään sisällä, nosto-ovi avataan ensin! Ellei pakokaasuimuri ole käytössä. Ammattikuskien keuhkoissa on nokea aivan riittävästi vaikka ei se onneksi pahemmin savutellut. Tuo N22 on muuten ihan täysin kunnossa eli muistin väärin jossain aikaisemmassa postauksessa eli laatikkovikainen onkin raatorivistön N21.

Kävin eka kertaa vintillä, siellä on aivan uskomaton määrä kaikkea alusta- ja koritarviketta. Varsinainen entisöijän taivas! Kuulemma Kutterin 8-mallin korinosien loppuvarasto. Simon kiinteistöt eli maapohjan omistaa muuten Salmelan suku.

Summa summarun: parhaat (?) ajokuntoiset kamppeet ikä ja kunto huomioiden ovat N3 ja N22. Tämän kirjoitushetkellä N16 huutohinta 1530 eur. Toivottavasti ostaja on käynyt katsomassa eikä huuda kuvien ja kuulopuheiden perusteella tai sitten tiedostaa mitä on huutamassa.

Vähän off-topic, mutta kyllä Nettivasaran huutokauppa on Lainvoima.comiin verrattuna ylivoimainen ostajan kannalta, selkeä ja mielenkiintoinen seurattava. Lainvoima on käsittämättömän epäselvä ja mahdollistaa erilaisen kähminnän ja välistävedon, kuten Laakkosen Volvon kohdalla. Ei välttämättä ole konkurssipesän osakkaiden edun mukaista. Toki vedätys on mahdollista Nettivasarassakin.

Sycorax
*******
*******
Viestit: 1136
Liittynyt: 13 Loka 2006 21:00
Paikkakunta: Tampere
On kiittänyt: 24 times
On kiitetty: 29 times
Viesti:

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja Sycorax » 03 Maalis 2016 20:09

AIka hyvin näin viimehetkillä sitä huutokauppaa käydään, ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua :D
"Näihin kuviin, näihin tunnelmiin!"

simppa
*****
*****
Viestit: 686
Liittynyt: 27 Huhti 2007 20:31
Paikkakunta: Oulu
On kiittänyt: 1 time
On kiitetty: 22 times

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja simppa » 04 Maalis 2016 11:46

Otetaanpa pieni Salmela-aiheinen visa murheellisten aikojen piristykseksi. Mille bussille Simon koululaiset antoivat lempinimen Possu? Viiden pisteen vihje: nimi viittaa ulkomuotoon. Salmelan ex-väki ei saa vastata, jos tietää mistä kamppeesta on kyse. Oikean vastauksen tietäjä/arvaaja saa SSAT-arvonimen (Sudenpentujen käsikirjan mukaan Suuri Salmelan AsianTuntija).

Avatar
Hetku
Avustava ylläpitäjä
Avustava ylläpitäjä
Viestit: 809
Liittynyt: 12 Kesä 2009 22:59
Paikkakunta: Tampere
On kiittänyt: 34 times
On kiitetty: 36 times
Viesti:

Re: Salmelan konkurssi ja kalusto

ViestiKirjoittaja Hetku » 04 Maalis 2016 11:55

Oiskohan S16 kenties? :)


Palaa sivulle “Historian havinaa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija